Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions, ziet de datavolwassenheid bij Nederlandse bedrijven al jaren toenemen: “De ingezonden cases van dit jaar bevestigen deze trend wederom – het niveau ligt hoger dan ooit. De drie genomineerde organisaties lopen hierbij voorop, omdat we bij hen echt zien dat het gebruik van data een verandering in de hele bedrijfsvoering én het contact met klanten teweegbrengt. Sleutelwoorden hierbij zijn personalisatie, relevantie en automatisering.”

Veertiende editie

De Customer Data Award is een initiatief van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. De prijs wordt dit jaar voor de veertiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een vakjury getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Marcel van der Marck (Mylon), Ewout Vis (Sanoma), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Harm Olde (KPN).

De drie genomineerden presenteren hun case live op het podium tijdens de DDMA Customer Data Award Night op 19 maart, waar de winnaar bekend wordt gemaakt. Tijdens deze avond zijn er ook keynotes van Martijn Koning, CIO bij Alliander, over datagedreven transformaties en Laurens ten Cate, data scientist bij Amazon Web Services, over de technologie achter F1 Insights. Er zijn nog sponsortafels en tickets te koop via customerdataaward.nl.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Ticketverkoop DDMA NEXT 2025 gestart: ontdek waar marketing naartoe beweegt

De ticketverkoop voor DDMA NEXT 2025 is officieel gestart. Op donderdag 27 november 2025 in Hotel Arena Amsterdam organiseert DDMA opnieuw hét event voor marketing-, data- en communicatiebeslissers die verder…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: visie als fundament voor retail in transitie

Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten, consumenten moordende concurrentie gewend zijn en technologie dagelijks verandert? Volgens Marlene ten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Elite – Marketing ROI: leren sturen met onzekerheid

Waar geef je als merk je laatste marketing-euro aan uit? In een tijd waarin marketingbudgetten onder druk staan, zijn marketeers en dataspecialisten intensiever dan ooit bezig met de verantwoorde inzet…