Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions, ziet de datavolwassenheid bij Nederlandse bedrijven al jaren toenemen: “De ingezonden cases van dit jaar bevestigen deze trend wederom – het niveau ligt hoger dan ooit. De drie genomineerde organisaties lopen hierbij voorop, omdat we bij hen echt zien dat het gebruik van data een verandering in de hele bedrijfsvoering én het contact met klanten teweegbrengt. Sleutelwoorden hierbij zijn personalisatie, relevantie en automatisering.”

Veertiende editie

De Customer Data Award is een initiatief van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. De prijs wordt dit jaar voor de veertiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een vakjury getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Marcel van der Marck (Mylon), Ewout Vis (Sanoma), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Harm Olde (KPN).

De drie genomineerden presenteren hun case live op het podium tijdens de DDMA Customer Data Award Night op 19 maart, waar de winnaar bekend wordt gemaakt. Tijdens deze avond zijn er ook keynotes van Martijn Koning, CIO bij Alliander, over datagedreven transformaties en Laurens ten Cate, data scientist bij Amazon Web Services, over de technologie achter F1 Insights. Er zijn nog sponsortafels en tickets te koop via customerdataaward.nl.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor…
Lees meer
Data-ethiek |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame…