Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions, ziet de datavolwassenheid bij Nederlandse bedrijven al jaren toenemen: “De ingezonden cases van dit jaar bevestigen deze trend wederom – het niveau ligt hoger dan ooit. De drie genomineerde organisaties lopen hierbij voorop, omdat we bij hen echt zien dat het gebruik van data een verandering in de hele bedrijfsvoering én het contact met klanten teweegbrengt. Sleutelwoorden hierbij zijn personalisatie, relevantie en automatisering.”

Veertiende editie

De Customer Data Award is een initiatief van DDMA, branchevereniging voor data en marketing. De prijs wordt dit jaar voor de veertiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een vakjury getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Marcel van der Marck (Mylon), Ewout Vis (Sanoma), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Harm Olde (KPN).

De drie genomineerden presenteren hun case live op het podium tijdens de DDMA Customer Data Award Night op 19 maart, waar de winnaar bekend wordt gemaakt. Tijdens deze avond zijn er ook keynotes van Martijn Koning, CIO bij Alliander, over datagedreven transformaties en Laurens ten Cate, data scientist bij Amazon Web Services, over de technologie achter F1 Insights. Er zijn nog sponsortafels en tickets te koop via customerdataaward.nl.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid voor veel organisaties in de marketingsector nog een hoofdpijndossier

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

The Journey to the Golden Record: All Roads Lead to Data-Driven Decision Making

Creating a truly customer-centric marketing strategy hinges on understanding customers deeply enough to meet their needs proactively. This level of understanding requires a comprehensive, accurate, and unified view of each…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Study 2024: AI application exposes fundamental problem, data quality remains a major challenge

Despite all the technological developments, staff/workers and the organizational and learning capacity of organizations remain the greatest challenges for data-driven working. This was revealed by the 2024 (DDMO) Data-Driven Marketing…