Branchevereniging voor dialoogmarketing

Trendonderzoek Dialoogmedia

In 2010 heeft DDMA, in samenwerking met 2organize en ANWB Media, het initiatief genomen tot een nieuw periodiek consumentenonderzoek: het Trendonderzoek Dialoogmedia. In 2011 heeft PostNL zich aangesloten als onderzoekspartner. Gedurende een periode van drie jaar (2010-2012) zijn de kanaalvoorkeuren van de consument in kaart gebracht. Het onderzoek wordt uitgevoerd door door Ipsos Synovate.

  • Op welke wijze wordt de consument het liefst benaderd?
  • In welke fase van de customer activity cycle heeft welk kanaal de voorkeur?
  • En verschilt dit per branche en per type consument?

Belangrijke vragen voor elke marketing- en communicatieprofessional die ernaar streeft de juiste persoon aan te spreken met het juiste aanbod op het juiste moment via het kanaal van zijn voorkeur.

Onderzoeksopzet

Het onderzoek richt zich op verschillende kanalen van dialoogmarketing, neemt 6 branches waar en kijkt naar 3 fasen van de customer activity cycle (oriëntatie, aankoop en service).

Branches:
–  Energie
–  Media (uitgeverijen)
–  Charitatieve instellingen
–  Financiële dienstverlening
–  Toerisme/recreatie
–  Telecom/ICT

In mei 2010, 2011 en 2012 zijn respectievelijk de eerste, tweede en de derde editie van het Trendonderzoek Dialoogmedia uitgevoerd.

Resultaten & rapport

Het Trendonderzoek Dialoogmedia heeft een schat aan informatie opgeleverd. Ga voor de resultaten en het onderzoeksrapport naar de DDMA online kennisbank.

Hier horen buttons van verschillende sociale media te staan. Je ziet deze niet omdat je hebt aangegeven geen cookies te accepteren. Klik hier om cookies toe te staan voor deze website