Spring naar content

Uitdaging 1: Inzicht genereren of actie ondernemen: Attributie voegt alleen waarde toe als je acties aan inzichten verbindt. Optimaliseer eerst ieder kanaal en focus je daarna op de grotere cross-channelvragen.

Uitdaging 2: Het kiezen van een attributiemodel: Welk model selecteer je als datagedreven attributie niet mogelijk is?

Uitdaging 3: Het kiezen van een tool: Denk bij het kiezen van een tool op de beslissingen die je ermee kunt maken.

Uitdaging 4: De impact van branding: De impact van branding is vaak moeilijk te meten, omdat het een langetermijninvestering is. Gebruik brand trackers om je resultaten te valideren.

Uitdaging 5: De implicaties voor offline bedrijven: We laten voorbeelden uit de praktijk zien van bedrijven die online en offline touchpoints integreren.

Uitdaging 6: Attributie combineren met andere modellen: Attributie combineren met media mix modeling is cruciaal om het grotere plaatje te begrijpen.

Uitdaging 7: De validiteit van je analyse: Optimaliseer je strategie voordat je deze echt gaat testen.

Uitdaging 8: De validiteit van je resultaten: Dubbelcheck de validiteit van je resultaten door continu te blijven testen.

Benieuwd hoe je met deze attributie-uitdagingen om moet gaan? Download ‘The Ultimate Guide to Attribution’ hier.

Dit document is geschreven in samenwerking met experts van Google, iProspect, Nuon, bol.com, Nochii Online Marketing, Philips, Reprise, Greenhouse en De Nieuwe Zaak. De whitepaper is ook beschikbaar via het Think With Google-platform.

Judith Peters

Voomalig Conceptontwikkelaar & Project Manager Events bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Hoe je als bedrijf toewerkt naar een succesvolle Datagedreven marketing & sales aanpak

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics gebruikt in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping…