Spring naar content

Uitdaging 1: Inzicht genereren of actie ondernemen: Attributie voegt alleen waarde toe als je acties aan inzichten verbindt. Optimaliseer eerst ieder kanaal en focus je daarna op de grotere cross-channelvragen.

Uitdaging 2: Het kiezen van een attributiemodel: Welk model selecteer je als datagedreven attributie niet mogelijk is?

Uitdaging 3: Het kiezen van een tool: Denk bij het kiezen van een tool op de beslissingen die je ermee kunt maken.

Uitdaging 4: De impact van branding: De impact van branding is vaak moeilijk te meten, omdat het een langetermijninvestering is. Gebruik brand trackers om je resultaten te valideren.

Uitdaging 5: De implicaties voor offline bedrijven: We laten voorbeelden uit de praktijk zien van bedrijven die online en offline touchpoints integreren.

Uitdaging 6: Attributie combineren met andere modellen: Attributie combineren met media mix modeling is cruciaal om het grotere plaatje te begrijpen.

Uitdaging 7: De validiteit van je analyse: Optimaliseer je strategie voordat je deze echt gaat testen.

Uitdaging 8: De validiteit van je resultaten: Dubbelcheck de validiteit van je resultaten door continu te blijven testen.

Benieuwd hoe je met deze attributie-uitdagingen om moet gaan? Download ‘The Ultimate Guide to Attribution’ hier.

Dit document is geschreven in samenwerking met experts van Google, iProspect, Nuon, bol.com, Nochii Online Marketing, Philips, Reprise, Greenhouse en De Nieuwe Zaak. De whitepaper is ook beschikbaar via het Think With Google-platform.

Judith Peters

Voomalig Conceptontwikkelaar & Project Manager Events bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Podcast Shaping the Future: Transparantie in artificial intelligence (AI) | Met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht & Mooncake)

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

DDMA maakt genomineerden voor de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend

De DDMA Commissie CRO maakt vandaag de genomineerden van de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend. Uit alle inzendingen doen de volgende bedrijven mee aan de race voor de winst…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Server-side tag management bij HelloFresh als essentiele factor om privacy en compliance te waarborgen

HelloFresh heeft onlangs de switch gemaakt naar server-side tagging. Het heeft ervoor gezorgd dat de maaltijdbezorger veel meer controle heeft over de tracking op hun platform dat in meer dan…