Spring naar content

Commissie Search

Roland Heeremans

Roland Heeremans (ING): ‘Ik ben ervan overtuigd dat ik door mijn kennis te combineren met de andere commissieleden de searchsector naar een hoger plan kan tillen’ 

Roland werkt al vanaf 2015 aan ING’s interne zoekmachine. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en na talloze optimalisaties van content, algoritmes en zelfs een overstap naar een ander zoekmachine-platform is de zoekkracht van de zoekmachine enorm versterkt. Op dit moment zet Roland zijn kennis en ervaring vooral in om collega’s te trainen en te begeleiden bij het zo goed mogelijk kunnen aanpassen van content op wat klanten zoeken. Roland: ‘In de afgelopen jaren heb ik ontelbaar veel analyses gedaan van intern zoekgedrag. Daarnaast heb ik samen met mijn team veel experimenten gedaan om de zoekervaring van ING’s klanten verder te verbeteren. Dat gaat om data van ruim 8 miljoen klanten! Door mijn kennis te combineren met die van de andere commissieleden ben ik ervan overtuigd dat wij data-driven search naar een hoger plan kunnen tillen.’ 

Danny van Schooten

Danny van Schooten (dentsu): ‘Hoe kunnen we met eigen data algoritmes beïnvloeden in ons voordeel? Hierin is nog een wereld te winnen’

Danny is PPC director bij dentsu en heeft over de jaren heen met veel klanten gewerkt, vooral op het gebied van e-commerce. Daarvoor heeft hij ook ervaring opgedaan aan klantzijde. Danny: ‘Ook al geef ik nu als PPC director vooral leiding aan onze PPC experts, ik beschouw mijzelf nog steeds als specialist. Ik ben altijd geïnteresseerd in innovatie en sta open voor goede ideeën. Mede daarom kijk ik erg uit naar de samenwerking binnen de Commissie Search. Mijn interesse in SEA reikt zich uit tot in de gehele breedte, maar als het gaat om specifieke onderwerpen ben ik de laatste 4 jaar bij dentsu erg actief geweest met automation. Als het gaat om de adoptie van automation-oplossingen van Google ben ik erg geïnteresseerd om te testen en het nadenken over best-practices, maar ik heb ook ruime ervaring met scripting en het ontwikkelen van op-maat-gemaakte/klant-specifieke automatiseringsoplossingen. Naast automation verdiep ik me de laatste jaren steeds meer in Data Activatie: hoe kunnen we met eigen data de algoritmes beïnvloeden in ons voordeel? Hier is nog een wereld te winnen.’

Ook interessant

Lees meer
Search |

Ticketverkoop voor Friends of Search 2025 gestart – Early bird-tickets nu verkrijgbaar!

Amsterdam, donderdag 5 september 2024 – Op 13 maart 2025 organiseren brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland de 12e editie van Friends of Search, in de Kromhouthal in Amsterdam. Early Bird-tickets…
Lees meer
Creative |

Nieuw bloed in de DDMA Commissies Post, Creative en Search

De DDMA Commissies Post, Creative en Search hebben versterking gekregen. Olaf van Rijn, Business Development bij Whooz, Saskia Priester, Marketing Consultant & UX Designer bij Harvest Digital, en Ryan Peerkhan,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De impact van Generative Search op SEA en SEO: Zo bereid jij je optimaal voor

We kunnen stellen dat Generative AI een onuitwisbare impact heeft gemaakt binnen de marketingwereld. Zo ook binnen de werkvelden van SEO en SEA, die met de opkomst van Generative Search…