Tijdens de Digital Analytics Summit gaan vooraanstaande sprekers in op drie thema’s. Allereerst behandelen ze het technische aspect, met onderwerpen zoals GA4, BigQuery en serverside measurement. Ten tweede komen privacygerelateerde onderwerpen aan bod, die steeds belangrijker worden in het huidige juridische klimaat en het groeiende bewustzijn onder consumenten. Tot slot bieden de sprekers inspiratie op het gebied van organisatie en cultuur, bijvoorbeeld over hoe je een datateam kunt samenstellen.
De eerste bevestigde sprekers
Op dit moment werkt de organisatie hard aan het samenstellen van een indrukwekkende line-up. De eerste sprekers zijn al bekend. Niemand minder dan Simo Ahava (Simmer) en Lea Pica (Story-Driven Data by Lea Pica), Anna Lewis (Polk Dot Data), Naomi Smulders (Funda) en Yiğit Yazgı (Just Eat Takeaway.com) betreden op 10 oktober het podium. Meer sprekers worden binnenkort aangekondigd.
Over de DDMA Digital Analytics Summit
De Digital Analytics Summit is een initiatief van DDMA en de DDMA Commissie Digital Analytics. De commissie beschouwt digitale analytics als de kern van inzicht en optimalisatie van diverse digitale kanalen en platformen, zoals websites en apps. Met de Summit wil de commissie professionals in data, analytics en digital marketing opleiden met kennis over het optimaal verzamelen, verwerken, analyseren en rapporteren van data, evenals over de tools, technieken en regelgeving die hierbij komen kijken.