Spring naar content

Ewout Vis, Manager Marketing Intelligence & Big Data bij Sanoma: ‘De Customer Data Award is een geweldige waardering voor het hele datateam van Sanoma. Het laat zien dat data niet over nulletjes en eentjes gaat, maar over mensen. Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier waarop je dat kan doen, is door data-driven te werken. We combineren het surfgedrag van mensen in ons netwerk van meer dan 60 merken met onder meer abonnementsgegevens van onze tijdschriften, GPS-data, interesseprofielen en weerinformatie en tonen gebruikers op basis daarvan gepersonaliseerde content. Na een test bij VT Wonen rollen we deze aanpak nu uit over alle merken van Sanoma. We zagen namelijk niet alleen de aantallen kliks stijgen, maar ook de omzet groeien.’

Data is de toekomst

Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Awards: ‘De aanpak van Sanoma is een perfect voorbeeld van hoe je data in kunt zetten, zodat zowel het bedrijf als de klant er voordeel van heeft. Marketing heeft alles te maken met personaliseren en relevant zijn en dus moet je als organisatie data omarmen. Sanoma loopt voor in deze ontwikkeling en toont tevens de nodige durf. Daarbij is Sanoma ook open naar consumenten over hoe wordt omgegaan met de verzamelde data. Een winnende combinatie.’

Diana Janssen, directeur van DDMA: ‘Namens DDMA feliciteer ik Sanoma met het winnen van de Customer Data Award. Ik ben er trots op dat deze innovatieve cases een podium krijgen tijdens de DDMA Data Dag. Ze laten zien dat creatief gebruik van data de ROI daadwerkelijk vergroot.’

Datadag

Als winnaar van de Customer Data Award presenteert Ewout Vis de Sanoma-case op de DDMA Data Dag, die vandaag, woensdag 18 november, plaatsvindt. Ook de andere genomineerden spreken en daarnaast laten experts als Arent van ’t Spijker van Blinklane Consulting, Joris Merks-Benjaminsen van Google en Roy Scheerder van Transavia zien hoe organisaties nieuwe kansen creëren door innovatief en intelligent gebruik van klantdata. Bekijk hier het volledige programma.

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Vier tips van de Stichting Reclame Code bij reclame voor cosmetische behandelingen, zoals botox, fillers en haartransplantaties.

Rimpeltjes glad, lippen wat voller, tanden gewit, wenkbrauwen hoger—het kan allemaal, we zien dit online. Soms krijg je het als influencer zelfs gratis aangeboden. Omdat dit soort cosmetische behandelingen erg…
Lees meer
AVG |

Veranderingen in de Amerikaanse politiek: wat betekent dat hier voor online marketing?

Het nieuws over de Verenigde Staten domineerde de afgelopen weken de headlines. De verkiezingen veranderden niet alleen de politieke verhoudingen, maar ook de koers van Big Tech in de VS.…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

2025: Het Jaar van Experimenteren en Optimaliseren!

In 2025 staat iedereen werkzaam in conversieoptimalisatie (CRO) en klantbelevingoptimalisatie (CXO) voor grote veranderingen. Veranderingen die ons veel kunnen brengen, maar waar tegelijkertijd veel uitdagingen uit voorvloeien. In dit artikel…