Spring naar content

Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency: We zijn ontzettend blij met het grote aantal inzendingen dit jaar. Het resultaat mag er zijn. De jury feliciteert Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional van harte met hun nominatie in de categorie Innovation. In de categorie Data Transformation zijn we er niet uitgekomen. In deze categorie kijken we onder meer naar de volwassenheid van de gehele organisatie op het gebied van datastrategie, technologie en datagedreven cultuur. De inzendingen voldeden dit jaar niet aan deze criteria en hierdoor kunnen we deze award niet uitreiken. Desalniettemin zijn er nu vier inhoudelijk zeer sterke innovatiecases genomineerd, waar iedereen veel inspiratie uit kan halen. We kijken daarom erg uit naar de Digital Talk op 12 november, waar de genomineerde organisaties hun cases aan een breed publiek mogen presenteren.

De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Ternair Marketing Cloud) en Bas Karsemeijer (DataOps House & ShelfSupervisor ).

Presentaties en uitreiking

De DDMA Customer Data Awards zijn dit jaar wederom onderdeel van twee DDMA-evenementen. Allereerst lichten de genomineerden uitgebreid hun cases toe tijdens een speciale Digital Talk op 12 november. Registratie is gratis en voor iedereen toegankelijk.  De uitreiking volgt tijdens DDMA NEXT op 28 november. Tijdens dit event voor beslissers in Capital C in Amsterdam deelt de winnaar ook hun bekroonde aanpak met de bezoekers.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van data-overload naar impact: marketingteams in de crunch

Afgelopen donderdag 6 maart kwamen vijftien marketing- en dataspecialisten uit toonaangevende organisaties bijeen in Amsterdam voor een Elite-sessie van DDMA. Het centrale thema: hoe kunnen marketeers data beter benutten om…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Privacy, Data, and Effectiveness: The State of Digital Advertising in 2025

Digital advertising and measurement are evolving fast, driven by privacy centric measures. These driving forces consist of changing legislation, growing awareness for data ethics, privacy enhancing browsers and hardware, developments…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Privacy Monitor 2025: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont

Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die…