Spring naar content

Jurylid Lucia van den Brink: Het jureren was dit jaar wederom een feestje. Dit jaar bestaan de winnaars stuk voor stuk uit bedrijven die iets unieks hebben neergezet op het gebied van Experimentation. Organisaties die durfden af te wijken van de gebruikelijke methoden en daarmee ons als jury écht wisten te verrassen. Cases die het vakgebied inspireren en de potentie hebben het vakgebied transformeren.”

Winnaar Conversie: Primera

Volgens de jury viel Primera’s case op door zijn klantgerichte aanpak, grondig gebruikersonderzoek, sterke samenwerking en robuuste datavalidatie, wat allemaal leidde tot meetbare bedrijfsresultaten. Met duidelijke vervolgstappen en strategieën uitgezet, is het geen verrassing dat deze inspanning als winnaar uit de bus is gekomen.

Winnaar Experimentation Culture: NS International

Volgens de jury laat de case van NS International een lovenswaardige verschuiving zien naar kwaliteitgerichte experimentatie, met innovatieve validatiemethoden, academische samenwerking en een uitdaging van de status quo die getuigd van durf. Een case die inspiratie biedt en tegelijkertijd de balans bewaart tussen zakelijke verwachtingen en tijd-tot-marktintroductie. Kortom, NS International is meer dan waardige winnaar in deze categorie.

Winnaar Beyond Web: KLM

Volgens de jury toont de KLM-case een schaalbaar, betrouwbaar en zelfgebouwd hulpmiddel. Een tool die de traditionele A/B-testen uitdaagt door een efficiëntere, interne oplossing te bieden voor het optimaliseren van grootschalige campagnes via geavanceerde statistische modellering. Daarom is KLM dit jaar de terechte winnaar in de categorie Beyond Web.

Over DDMA Experimentation Heroes
DDMA Experimentation Heroes vond plaats op 7 november 2024, in The Social Hub in Amsterdam. Deze dag staat in teken van het uitlichten van de beste experimenten die de marketingsector te bieden heeft, ter inspiratie en erkenning. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, en wordt mede mogelijk gemaakt door Optmizely, Sitespect en Yellowgrape.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Experimentation & Consumer Protection: 3 Steps to guarantee Compliance and build Trust

Do you usually consult your legal department when developing a strategy for experimentation, but would you also like an overview of some key legal considerations yourself? What rules apply to…
Lees meer
DDMA |

Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke organisaties in de prijzen zijn gevallen tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024. Primera, NS International, KLM en Mepal gaan met de…