Spring naar content

Op 1 maart 2015 zag PIN Voorschot het levenslicht. Vanaf die dag hadden ze maar één missie: zorgen dat ondernemers beter kunnen ondernemen, vertelt Björn Dull, Head of Marketing & Product Development bij PIN Voorschot: “Je kunt als ondernemer zakelijk geld lenen bij PIN Voorschot. Deze financiering kun je vervolgens op een slimme manier via je pinautomaat weer geheel automatisch aflossen. Ondernemers kansen bieden zit bij ieder van ons in het DNA. We doen iedere dag opnieuw weer met z’n allen ons best om ondernemers vooruit te helpen en iedere klant de kans te bieden om de investering te doen die het beste bij de onderneming past. Daar speelt post een hele belangrijke rol bij.”

Doel

Direct Mail wordt binnen PIN Voorschot gebruikt voor de marketing. “Onze doelgroep kan met Direct Mail zeer direct getarget worden. Omdat onze doelgroep vooral bestaat uit het kleinbedrijf valt de Direct mail op de mat bij de eindbeslisser. Vanaf daar wekken we interesse binnen onze doelgroep en volgen verdere marketing- en salesacties. Post is dus het eerste touchpoint met de doelgroep. Vanaf daar kunnen we interesse van leads verder monitoren en andere touchpoints toepassen”, aldus Björn.

Opvallend: Binnen finance wordt post vaak ingezet om te informeren over kosten en overzichten bijvoorbeeld. Het gebruik van post binnen finance voor commerciëlere doeleinden is zeldzamer.

Voorbeelden en learnings

Voor de feestdagen heeft PIN Voorschot een campagne gedaan richting de horeca. Een speerpunt hierbij was extra liquide middelen om je perfect voor te bereiden voor de aankomende feestdagen. Björn: “Dit hebben we gedaan in een standaard vensterenvelop met een brief waarbij net iets dikker papier is gebruikt. De inhoud van de brief hebben we zo persoonlijk mogelijk gemaakt voor de horeca en de aankomende feestdagen.

Uit deze case werd nogmaals duidelijk dat ons product, financieringen, een doelgroep aanspreekt die niet zit te wachten op ‘fancy’, commerciële uitingen. De belangrijkste learning in de afgelopen jaren is dan ook geweest dat we het poststuk aanpassen op de verwachtingen van de doelgroep qua inhoud, maar ook zeker qua look & feel.”

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

De DDMA Commissie E-mail krijgt versterking

De DDMA Commissie E-mail heeft twee nieuwe leden. Niemand minder dan Mark Kruisman, e-mailmarketing specialist bij Centraal Beheer, en Lisanne van Daalen de Jel, marketing guild lead en digital marketeer…
Lees meer
Influencermarketing |

Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Het sector-initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ sluit het jaar af met diverse mijlpalen: het register op influencerregels.com bevat inmiddels ruim 2.000 gecertificeerde influencers. Bovendien zal bol per 1 januari 2025 met…
Lees meer
DDMA |

Call for participation opens for 4th edition of GDMA’s International Email Benchmark

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the fourth edition of our…