Spring naar content

Op 1 maart 2015 zag PIN Voorschot het levenslicht. Vanaf die dag hadden ze maar één missie: zorgen dat ondernemers beter kunnen ondernemen, vertelt Björn Dull, Head of Marketing & Product Development bij PIN Voorschot: “Je kunt als ondernemer zakelijk geld lenen bij PIN Voorschot. Deze financiering kun je vervolgens op een slimme manier via je pinautomaat weer geheel automatisch aflossen. Ondernemers kansen bieden zit bij ieder van ons in het DNA. We doen iedere dag opnieuw weer met z’n allen ons best om ondernemers vooruit te helpen en iedere klant de kans te bieden om de investering te doen die het beste bij de onderneming past. Daar speelt post een hele belangrijke rol bij.”

Doel

Direct Mail wordt binnen PIN Voorschot gebruikt voor de marketing. “Onze doelgroep kan met Direct Mail zeer direct getarget worden. Omdat onze doelgroep vooral bestaat uit het kleinbedrijf valt de Direct mail op de mat bij de eindbeslisser. Vanaf daar wekken we interesse binnen onze doelgroep en volgen verdere marketing- en salesacties. Post is dus het eerste touchpoint met de doelgroep. Vanaf daar kunnen we interesse van leads verder monitoren en andere touchpoints toepassen”, aldus Björn.

Opvallend: Binnen finance wordt post vaak ingezet om te informeren over kosten en overzichten bijvoorbeeld. Het gebruik van post binnen finance voor commerciëlere doeleinden is zeldzamer.

Voorbeelden en learnings

Voor de feestdagen heeft PIN Voorschot een campagne gedaan richting de horeca. Een speerpunt hierbij was extra liquide middelen om je perfect voor te bereiden voor de aankomende feestdagen. Björn: “Dit hebben we gedaan in een standaard vensterenvelop met een brief waarbij net iets dikker papier is gebruikt. De inhoud van de brief hebben we zo persoonlijk mogelijk gemaakt voor de horeca en de aankomende feestdagen.

Uit deze case werd nogmaals duidelijk dat ons product, financieringen, een doelgroep aanspreekt die niet zit te wachten op ‘fancy’, commerciële uitingen. De belangrijkste learning in de afgelopen jaren is dan ook geweest dat we het poststuk aanpassen op de verwachtingen van de doelgroep qua inhoud, maar ook zeker qua look & feel.”

Ook interessant

Lees meer
Data-ethiek |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame…
Lees meer
Legal |

Telemarketing: ook opt-in nodig bij bestaande klanten

Per 1 juli 2026 gaat zoals het ernaar uitziet nieuwe wetgeving in die telemarketing gericht op bestaande klanten alleen toestaat bij opt-in. Reden voor de Commissie Telemarketing van de DDMA…