Spring naar content
Diana Janssen

“Op mijn eerste werkdag kreeg ik de sleutel van twee kale kamers op het Science Park, een bedrijventerrein aan de rand van Amsterdam. De DDMA woonde gratis in bij Paul Kelder, bestuurslid en een van de aardigste mannen van Nederland. Er stonden vier kartonnen dozen waarin vooral een akelig korte ledenlijst zat. 

Dat was de DDMA in 2006. Niet helemaal trouwens. Er was ook een flinke schuld.  

Monique Rutten was de tweede medewerker. Daarna kwam Jitty van Doodewaerd. En daarna vele anderen. Zij maakten het team DDMA. Ze bleven vaak jarenlang zonder dat de samenwerking ooit sleets werd. Hun vanzelfsprekende, niet aflatende enthousiasme heeft me al die jaren gedragen. Net als het vertrouwen dat ik telkens weer kreeg van het verenigingsbestuur en van de leden.

Het team bouwde de DDMA uit tot de solide organisatie die het nog steeds is. Tot een organisatie die de leden voedt met kennis en inspiratie. Tot een vanzelfsprekende en invloedrijke gesprekspartner voor de overheid. Tot een betrouwbare partner voor de SRC en de andere brancheverenigingen en lobbyorganisaties. En DDMA is grensverleggend. De focus op data en privacy had de DDMA al voordat iemand van de AVG had gehoord. De aandacht voor Influencermarketing en AI bewijst dat we de blik vooruit zijn blijven houden.

Dat is de club. Inspirerend. Verbindend. Vooruitkijkend. Maar bovenal gedreven door een geweldige groep mensen.”

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Oud-directeur Diana Janssen: 20 jaar DDMA

Van de 20 jaar dat DDMA bestaat, stond Diana Janssen 17 jaar aan het roer als directeur van de vereniging. Hoe kijkt zij terug op de afgelopen twee decennia?
Lees meer
DDMA |

DDMA slaat handen ineen met University of Groningen Business School, Data & Insights Network en NIMA Beroepsvereniging voor nieuwe marketingopleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’

Brancheorganisatie DDMA slaat de handen ineen met University of Groningen Business School, het Data & Insights Network (DIN) en NIMA Beroepsvereniging voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Study 2024: AI application exposes fundamental problem, data quality remains a major challenge

Despite all the technological developments, staff/workers and the organizational and learning capacity of organizations remain the greatest challenges for data-driven working. This was revealed by the 2024 (DDMO) Data-Driven Marketing…