Spring naar content

De genomineerde cases sprongen er voor de jury uit vanwege het innovatieve en slimme gebruik van klantdata. Kees Groenewoud, juryvoorzitter: “We zien dat het gemiddelde niveau van de ingezonden cases jaarlijks stijgt: organisaties zijn echt steeds gerichter aan de slag met de inzet van data om hun klanten op persoonlijke wijze te benaderen. Wat de genomineerde cases dit jaar onderscheidt, is dat de inzet van data in de gehele organisatie goed geborgd is en op alle niveaus gedragen wordt.”

De award wordt uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie.

De winnaar wordt op woensdagavond 22 november bekendgemaakt tijdens een speciale award avond voorafgaand aan de DDMA Data Dag. De volgende dag zal de winnaar ook op het podium staan tijdens de DDMA Data Dag. In 2016 won uitgeverij Vakmedianet de prestigieuze prijs.

DDMA Data Dag

De winnaar en de andere genomineerden presenteren hun cases op het podium van Pakhuis de Zwijger in Amsterdam tijdens de DDMA Data Dag op donderdag 23 november. Dit congres wordt georganiseerd in samenwerking met de DDMA Commissie Klantdata & Dialoog. Het thema van de DDMA Data Dag 2017 is ‘Enabling customer experiences’. Het is dé jaarlijkse update voor iedereen zich actief met klantdata bezighoud op operationeel, tactisch en strategisch niveau. De DDMA Data Dag 2017 wordt mede mogelijk gemaakt door Human InferenceEDMYourzineOxymaAdobeCmotionsCrystalloidsInvenna en Microsoft.

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

DDMA Template: AI-beleid

Het gebruik van AI biedt organisaties in de marketingsector veel kansen, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, personalisatie en efficiëntie. Tegelijkertijd brengt AI nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden met zich mee,…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws.…
Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing werkzaam bij adverteerder (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…