Spring naar content
Judith Oude Sogtoen nieuwe directeur branchevereniging DDMA, Noor Cloo nieuwe voorzitter
Links Noor Cloo, rechts Judith Oude Sogtoen

Judith Oude Sogtoen, hiervoor Director Fundraising, Partnerships & Corporate Communications bij Amref Flying Doctors, wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van DDMA. Zij volgt Diana Janssen op die begin 2023 na 17 jaar afscheid nam. Judith heeft meer dan 20 jaar C-level ervaring  in data, marketing en sales bij commerciële en non-profit organisaties en gaat 3 juli officieel van start.

Judith Oude Sogtoen: ‘Ik loop al even mee in het data-driven marketingvak en heb gezien dat DDMA een cruciale rol vervult voor organisaties die data inzetten voor marketingdoeleinden. Als duider van technologische en juridische ontwikkelingen, als aanjager van verantwoord datagebruik en als plek waar professionals bij elkaar komen om van elkaar te leren. Het is voor mij dan ook een grote eer dat ik aan deze vereniging leiding mag geven. Het instapmoment is perfect. De vereniging staat er goed voor, met volop kansen om verder te groeien en samen met leden onze impact te vergroten.’

Noor Cloo start per direct als nieuwe voorzitter van DDMA. Noor is al 3 jaar actief in het bestuur van DDMA en heeft een sterke affiniteit met data en marketing. Na functies als commercieel directeur bij onder meer Eneco en Ziggo is zij sinds 2019 algemeen directeur van Loyalty Management Nederland, de organisatie achter Air Miles.

Noor Cloo: ‘Sinds ik in 2020 ben toegetreden tot het bestuur van DDMA, ben ik enorm onder de indruk geraakt van de kwaliteit, professionaliteit en gedrevenheid van zowel het bureau als de commissies. Ik hoefde dan ook niet lang na te denken toen het bestuur vroeg of ik mij kandidaat wilde stellen voor het voorzitterschap. Ik kijk er echt naar uit om samen met leden te groeien naar een nog succesvoller en waardevoller DDMA.’

Robert van Geffen en Resi Becker vertrekken uit DDMA-bestuur

Noor Cloo neemt het stokje over van Robert van Geffen, die namens Philips actief was als voorzitter van DDMA sinds 2017. Robert begint op 1 juli als Chief Marketing Officer bij Straumann Group in Basel. Onder zijn voorzitterschap van 6 jaar is het aantal leden gegroeid van 270 naar 370, is de scope van de vereniging verbreed met kennisgebieden als influencermarketing, ethiek en AI en zijn de DDMA-commissies verder geprofessionaliseerd. Resi Becker was sinds 2020 bestuurslid, eerst namens PostNL, later als CEO van Essent. De zoektocht naar nieuwe bestuursleden is inmiddels gestart.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | Email Becomes More Professional through Higher Opens and Clicks, and Lower Unsubscribes and Spam Complaints

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Data & Marketing Association (DDMA) are proud to present the third and latest edition of the GDMA International Email Benchmark.…
Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | E-mail professionaliseert door hogere opens en clicks, en lage unsubscribes en spam complaints

Met veel trots presenteren de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse vereniging voor Data & Marketing (DDMA) de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark. De…
Lees meer
DDMA |

Drie nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation telt drie nieuwe commissieleden. Leonie Eckhardt, Customer Journey Strategist bij Yellowgrape, Robert de Kok, CRO-specialist bij DELTA Fiber en Michiel Jansen, Global Head of…