Spring naar content

De DDMA Customer Data Award is dé competitie voor teams en organisaties die zichzelf op de kaart willen zetten als autoriteit op het gebied van de inzet van klantdata. De cases worden door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. De winnaar volgt in de voetsporen van onder meer HEMA, ANWB, KPN, ING en WNF. Naast de Customer Data Award en de Data Challenger Award wordt er dit jaar ook wederom gestemd voor de publieksprijs.

Nieuwe prijscategorie: De Data Challenger Award

Dit jaar introduceert de organisatie een nieuwe prijscategorie: De Data Challenger Award. Deze categorie is geschikt voor organisaties – klein of groot – die het gebruik van data (nog) niet integraal binnen het marketingdomein hebben kunnen implementeren, maar wél echt impact hebben laten zien op een specifieke uitdaging of onderdeel binnen hun organisatie. Inzendingen kunnen dus ook bestaan uit projecten waarvan een organisatiebrede uitrol nog moet plaatsvinden. Een aantal voorbeelden ter verduidelijking:

  • Een zelflerende chatbot op een deel van het inkomende traffic
  • Een AI-toepassing om boodschappen bij een supermarkt te bestellen via een bestel-app

Livestream de uitreiking

Net als vorig jaar is de uitreiking via een livestream te volgen. Kijkers kunnen met de introductie van de Data Challenger Award rekenen op een uitgebreid programma met inspirerende presentaties van de genomineerden, interessant voor specialisten die werken aan kleinere klantdata-projecten of aan volwassen datastrategieën. Aan het eind van de livestream worden de winnende cases bekendgemaakt en de awards uitgereikt.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Inzendingen Customer Data Award 2022 geopend

Op 1 december 2022 wordt met de DDMA Customer Data Award 2022 voor de 16e keer de organisatie bekroond die het integraal managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze…