Spring naar content

De vakjury bestaat dit jaar uit twee teams, elk bestaande uit 3 toonaangevende vakgenoten uit de searchindustrie. De SEO-jury bestaat uit Marcus Tober (Searchmetrics), Linda Hogenes (Coolblue) en Barry Adams (Polemic Digital). De SEA-jury bestaat uit Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google) en Frederick Vallaeys (Optmyzer). Bij de beoordeling van de inzendingen kijkt de jury onder meer naar strategie, innovatie, effectiviteit, resultaten, transparantie en privacyvriendelijkheid. De inschrijving sluit op 10 september.

Vorig jaar liet Slimster andere genomineerden SKODA en Europcar achter zich in de categorie Beste SEO. Met een perfect uitgevoerde migratie wist Slimster.nl de jury te overtuigen. In de categorie Beste SEA trok Leen Bakker aan het langste eind ten koste van andere genomineerden A-Z Barbecue & Gourmet Party Service en Bol.com. Met een enorme verscheidenheid aan Google Ads capabilities vertaalde Leen Bakker de fysieke shopervaring naar een succesvolle online advertentiestrategie.

Friends of Search wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: Adchieve, Addurance, Adwise Artefact, Greenhouse, Happy Horizon, Hybridagency, Increase, Knewledge, Merkle Nederland Group, Orangedotcom, OrangeValley, Producthero.com, Reprise, SDIM Online Marketing, Searchresult, Traffic Builders, Universem, Upthrust, , Producthero.com en WiSEO. 

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Search |

Inschrijving open voor Friends of Search Awards 2026

Op 12 maart 2026 worden opnieuw de meest toonaangevende SEO- en PPC-cases bekroond tijdens de Friends of Search Awards 2026. De uitreiking vindt plaats tijdens het congres Friends of Search…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)

Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA publicatie: AI Search in de praktijk – van prompt tot antwoord

De manier waarop we online zoeken verandert razendsnel. Waar traditionele zoekmachines als Google en Bing jarenlang het speelveld bepaalden, nemen AI-modellen steeds vaker het stokje over. Niet langer een lijst…