Spring naar content

De jury van de DDMA Dutch CRO Awards bestaat dit jaar uit vijf experts uit het veld: Annemarie Klaassen (VodafoneZiggo), Jorden Lentze (Booking.com), Martin van Kranenburg (Schrijven voor het brein & onlinebeinvloeden.nl), Kevin Laan (Merkle Nederland) en Arnout van Scherpenzeel (Mijndomein). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten.

Twee nieuwe categorieën en beoordeling op deelthema’s

De organisatie achter de DDMA Dutch CRO Awards heeft de categorieën dit jaar goed onder de loep genomen, met als gevolg dat de categorieën Mobile, Personalisatie en Acquisitie plaats hebben moeten maken. In plaats daarvan kunnen CRO’ers dit jaar, naast de categorie Conversie, een case indienen in de categorie Experimentation Culture. Hierbij is de jury op zoek naar cases met de grootste learnings en impact op de hele organisatie, en hoe de case heeft bijgedragen aan het overtuigen van interne stakeholders. De tweede nieuwe categorie is Traffic Generatie. In deze categorie maken cases die uitblinken op het gebied van click through rates, conversion rates of return on advertising spend de meeste kans. De categorie richt zich op omnichannel-experimenten, die buiten de online funnel starten of eindigen, van billboard tot landingspagina en andersom. Daarnaast is effectiviteit van de creatieve uiting en/of het type media dat gebruikt is om succes te bereiken belangrijk.

Bij genoeg inzendingen kunnen cases in categorie ook worden beloond op een thema waar ze hoog op scoren. Zo geven we deelnemers meer mogelijkheden om het op te nemen tegen gelijksoortige inzendingen binnen één categorie. Uitgebreide toelichting van alle categorieën is te vinden op: dutchcroawards.nl/regels-en-criteria-voor-inzending

De winnaars van vorig jaar  

Afgelopen jaar kwamen bol.com (Conversie),RTL Nederland (Personalisatie), Pearle (Mobiel) en John Beerens (Acquisitie) als winnaars uit de bus. Pearle troef de andere genomineerden af door de toegankelijkheid van hun lenzentool te vergroten. Met maar liefst 8 testvarianten overtrof bol.com de competitie. Door het creatief inzetten van kortingscodes liet John Beerens de andere genomineerden achter zich. RTL Nederland sleepte de winst in de wacht met hun case met 4 personalisatie-experimenten.

Over de DDMA Dutch CRO Awards  

De uitreiking van DDMA Dutch CRO Awards is een jaarlijks terugkerend evenement en vindt dit jaar plaats op 3 november 2022. De uitreiking vindt dit jaar plaats in B. Amsterdam in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie CRO. Tickets voor te uitreiking zijn te koop via dutchcroawards.nl.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Experimentation & Consumer Protection: 3 Steps to guarantee Compliance and build Trust

Do you usually consult your legal department when developing a strategy for experimentation, but would you also like an overview of some key legal considerations yourself? What rules apply to…
Lees meer
DDMA |

Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke organisaties in de prijzen zijn gevallen tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024. Primera, NS International, KLM en Mepal gaan met de…