Spring naar content

De awards voor organisaties die het verschil maken met klantdata

De DDMA Customer Data Awards zijn dé prijzen voor organisaties die klantdata met succes inzetten om klantrelevantie, efficiëntie en groei te realiseren. Van AI-gedreven oplossingen tot organisatiebrede datastrategieën: de vakjury kijkt naar rendement, strategische verankering en klantimpact. In voorgaande jaren vielen onder meer Rituals, Intergamma, Rabobank, Eneco en HEMA in de prijzen.

Twee categorieën

De awards worden uitgereikt in twee categorieën:

  • Data Transformation Award: voor organisaties die klantdata structureel inzetten binnen alle lagen van de organisatie – van marketing en IT tot legal en sales.
  • Data Innovation Award: voor innovatieve toepassingen van klantdata binnen één of enkele onderdelen van de organisatie, zoals een specifiek kanaal, product of proces.

Twee evenementen: Digital Talk én DDMA NEXT

Het awardtraject bestaat uit twee evenementen. Op 11 november 2025 presenteren de genomineerden hun case tijdens een gratis toegankelijk online event: de DDMA Digital Talk: De Beste Customer Data Awards van 2025. Daar kunnen geïnteresseerden zich nu al voor aanmelden.

Twee weken later, op 27 november, worden de winnaars feestelijk bekendgemaakt tijdens het toonaangevende marketingcongres DDMA NEXT in Amsterdam. Tickets hiervoor zijn binnenkort beschikbaar via ddmanext.nl.

“Met de DDMA Customer Data Awards zetten we organisaties in de spotlights die écht stappen zetten met klantdata. Of het nu gaat om slimme innovaties of grootschalige transformaties: deze awards vieren de impact van data op klantgericht werken.”
Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA

Voordelen voor deelnemers (en hun bureau)

Naast erkenning en zichtbaarheid profiteren deelnemers van waardevolle feedback van de vakjury, media-aandacht, benchmarkingmogelijkheden en de kans om best practices te delen met de sector. Ook voor bureaus biedt deelname grote voordelen: een nominatie straalt af op het bureau en maakt je aantrekkelijk voor nieuw talent en potentiële klanten.

Over DDMA NEXT
DDMA NEXT is het jaarlijkse congres voor iedereen die vooruit wil kijken naar de toekomst van data-driven marketing. Het evenement brengt marketingleiders en pioniers bij elkaar en daagt ze uit om écht verder te kijken. Met vernieuwende inzichten en veel interactie met thought leaders helpt DDMA NEXT je een visie te creëren op de toekomst van marketing. De ideale jaarafsluiter voor iedere marketingbeslisser. Dit jaar vindt DDMA NEXT plaats op 27 november in Hotel Arena in Amsterdam en wordt mede mogelijk gemaakt door Google en GX Software.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Why is it important to prepare data for AI, and how to organize this process

Despite all the expectations that the Terminator story will come from the screens to real life soon, and the AI will conquer humanity, the reality is much brighter for the…
Lees meer
AI Act |

Digital Humans in Marketing: Wettelijke kaders voor inzet vóór en achter de schermen

Digital humans en twins, virtuele influencers – we zien ze steeds vaker. Digitale representaties van klanten, doelgroepen en experts zijn al langer onderdeel van marketingstrategieën, maar dankzij de geavanceerde capaciteiten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Bijna 9 miljoen Nederlanders vinden social media onvermijdelijk, maar digitale detox wint terrein

Het Nationale Social Media Onderzoek 2025 laat zien dat bijna 9 miljoen Nederlanders het gebruik van social media als onvermijdelijk beschouwen. Ondanks de voordelen ervaren veel gebruikers – vooral jongeren…