Spring naar content

De awards voor organisaties die het verschil maken met klantdata

De DDMA Customer Data Awards zijn dé prijzen voor organisaties die klantdata met succes inzetten om klantrelevantie, efficiëntie en groei te realiseren. Van AI-gedreven oplossingen tot organisatiebrede datastrategieën: de vakjury kijkt naar rendement, strategische verankering en klantimpact. In voorgaande jaren vielen onder meer Rituals, Intergamma, Rabobank, Eneco en HEMA in de prijzen.

Twee categorieën

De awards worden uitgereikt in twee categorieën:

  • Data Transformation Award: voor organisaties die klantdata structureel inzetten binnen alle lagen van de organisatie – van marketing en IT tot legal en sales.
  • Data Innovation Award: voor innovatieve toepassingen van klantdata binnen één of enkele onderdelen van de organisatie, zoals een specifiek kanaal, product of proces.

Twee evenementen: Digital Talk én DDMA NEXT

Het awardtraject bestaat uit twee evenementen. Op 11 november 2025 presenteren de genomineerden hun case tijdens een gratis toegankelijk online event: de DDMA Digital Talk: De Beste Customer Data Awards van 2025. Daar kunnen geïnteresseerden zich nu al voor aanmelden.

Twee weken later, op 27 november, worden de winnaars feestelijk bekendgemaakt tijdens het toonaangevende marketingcongres DDMA NEXT in Amsterdam. Tickets hiervoor zijn binnenkort beschikbaar via ddmanext.nl.

“Met de DDMA Customer Data Awards zetten we organisaties in de spotlights die écht stappen zetten met klantdata. Of het nu gaat om slimme innovaties of grootschalige transformaties: deze awards vieren de impact van data op klantgericht werken.”
Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA

Voordelen voor deelnemers (en hun bureau)

Naast erkenning en zichtbaarheid profiteren deelnemers van waardevolle feedback van de vakjury, media-aandacht, benchmarkingmogelijkheden en de kans om best practices te delen met de sector. Ook voor bureaus biedt deelname grote voordelen: een nominatie straalt af op het bureau en maakt je aantrekkelijk voor nieuw talent en potentiële klanten.

Over DDMA NEXT
DDMA NEXT is het jaarlijkse congres voor iedereen die vooruit wil kijken naar de toekomst van data-driven marketing. Het evenement brengt marketingleiders en pioniers bij elkaar en daagt ze uit om écht verder te kijken. Met vernieuwende inzichten en veel interactie met thought leaders helpt DDMA NEXT je een visie te creëren op de toekomst van marketing. De ideale jaarafsluiter voor iedere marketingbeslisser. Dit jaar vindt DDMA NEXT plaats op 27 november in Hotel Arena in Amsterdam en wordt mede mogelijk gemaakt door Google en GX Software.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: Over personalisatie en de kunst van niets doen

Wat als personalisatie niet draait om méér communicatie, maar juist om het lef om soms even niets te doen? Het klinkt contra-intuïtief, maar voor Eneco pakte de kunst van stilzitten…