Spring naar content

Frans Reichardt, voorzitter van de vakjury van de DDMA E-mail Awards: “Voor het eerst in de historie van de DDMA E-mail Awards is de jury unaniem in haar keuze voor de winnende e-mailprofessional en de winnende e-mailcampagne. De genomineerde e-mailcampagnes illustreren dat in steeds meer organisaties de klant centraal staat. Er wordt gewerkt vanuit klantreizen en slim gebruik van techniek, klantdata en dynamische content zorgen voor toenemende relevantie van e-mail voor de klant: voor elke klant de juiste boodschap op het juiste moment. Van de genomineerde e-mailprofessionals was de jury sterk onder de indruk van hun kennis, kwaliteiten en ambities. Zij stellen de klant centraal in hun denken en doen en zoeken voortdurend naar mogelijkheden om met de juiste combinatie van data, techniek en content relevant te zijn voor die klant.”

Beste E-mail Campagne: Hans Anders Post Purchase-campagne

Met de Hans Anders Post Purchase-campagne verslaat Hans Anders de andere genomineerden Karwei en bol.com. Met een hyper-gepersonaliseerde campagne wist Hans Anders klanten in afwachting van een bestelling positief betrokken te houden en merkbeleving te verhogen. Volgens de vakjury is de Post Purchase-campagne van Hans Anders een campagne die relevantie en plezier toevoegt aan de customer journey van klanten. De hoge scores op klantsentiment onderstrepen de relevantie voor de klant van deze goed gepersonaliseerde campagne.
Bram Bruijns, Director Marketing & Digital bij Hans Anders: “Met onze campagne wilden we de frictie wegnemen en engagement toevoegen op een super relevant moment in de customer journey. De oplossing lag in het wegnemen van de onzekerheid van klanten die net een bril hebben aangeschaft en wachten op hun bestelling – en dat op een verfrissende manier en volledig gepersonaliseerd. De resultaten zijn verbluffend en we zijn erg blij dat de jury onze aanpak waardeert.”

E-mail Professional van het Jaar: Lonieke Schepers (Drukwerkdeal.nl)

Lonieke Schepers, e-mailmarketeer bij Drukwerkdeal.nl, liet de andere genomineerden Manou Buruwaa (Nederlandse Spoorwegen) en Laura Wijnands (Bikkelhart) achter zich en werd verkozen tot E-mail Professional van het jaar. De jury prijst Lonieke voor haar drive om relevant te zijn voor klanten. Lonieke is een professional met een hart voor de klant en vormt daarmee een uitstekende ambassadeur voor het e-mailvakgebied.

Lonieke Schepers, e-mailmarketeer bij Drukwerkdeal.nl: “E-mail is hét kanaal om klanten aan je te binden, maar op dit moment wordt het vooral ingezet voor platte sales. Daar valt voor veel organisaties nog veel winst te boeken. Binnen de sector moeten we daarom meer aandacht geven aan content die echt toegevoegde waarde kan bieden voor de klanten, zodat zij ons echt als partner gaan zien, in plaats van als leverancier van producten.”

Battle of the Agencies: 100%EMAIL

Als laatste streden 100%EMAIL, RapidSugar en Doornvogel om de titel in de Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een campagne voor GAMMA gericht op loyale klanten om waardering te tonen en om te stimuleren tot herhaalaankopen. Na een analyse van de resultaten door GAMMA, waarbij onder meer werd gekeken naar de gegenereerde transacties, het aantal unieke gebruikers en de CTR’s, kwam uiteindelijk 100%EMAIL als winnaar uit de bus.

Michael Straathof, commercieel directeur en medeoprichter van 100%EMAIL: “De kracht van deze case zit in het centraal stellen van de klant en de relatie die zij als voordeelpashouders met GAMMA hebben. Door ons te richten op de LAT-relatie waarmee deze klanten in coronatijden met GAMMA in contact staan, hebben we bewezen hoe je waardevolle transacties kunt creëren. Deze creatieve kracht in combinatie met de retailstrategie is wat GAMMA over de streep heeft getrokken.”

Over de DDMA E-mail Awards

De DDMA E-mail Awards worden normaal gesproken jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar is verplaatst naar volgend jaar. De uitreiking van de awards ging wél door en vond plaats op donderdag 24 september in Square by Gert Blom in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De E-mail Awards wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Call for participation opens for 4th edition of GDMA’s International Email Benchmark

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the fourth edition of our…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…
Lees meer
E-mail |

De GDMA International Email Benchmark: Een Wereldwijde Vergelijking 

E-mailmarketing blijft een essentieel onderdeel van de digitale marketingstrategie voor bedrijven wereldwijd. De prestaties van e-mailcampagnes kunnen echter sterk variëren tussen verschillende continenten en landen. In dit derde en laatste…