Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency: “Het data-driven marketingvak wordt steeds volwassener en dat zien we terug in de inzendingen. Dat brengt ons als jury in de ideale positie om de lat steeds hoger te leggen en extra kritisch te kijken. Wat ons dit jaar vooral opviel dat het niveau van de Challengers steeds hoger wordt. Je ziet dat dat kleinere organisaties nu echt een inhaalslag maken ten opzichte van de corporates. We kijken dan ook enorm uit naar de uitgebreide toelichting van de cases online op 7 november én de uitreiking op 30 november tijdens DDMA NEXT.”
De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 17e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Ternair Marketing Cloud) en Bas Karsemeijer (DataOps House & ShelfSupervisor).
Presentaties en uitreiking
De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar via twee evenementen uitgereikt. Allereerst lichten de genomineerden uitgebreid hun cases toe tijdens een speciale Digital Talk op 7 november. Registratie is gratis en voor iedereen toegankelijk. De uitreiking van de prijzen vindt plaats tijdens DDMA NEXT op 30 november. Tijdens dit event voor beslissers in Capital C in Amsterdam delen de winnaars ook hun bekroonde aanpak met de bezoekers.