Spring naar content

Laura Wijnands: “Het leukste aan het vak vind ik dat je gedwongen wordt vanuit de hele klantreis te denken”

Laura is nu bijna 7 jaar werkzaam bij Bikkelhart als Marketing Automation Specialist. Daar leidt ze het contentteam en helpt ze verschillende klanten in hun CRM-systemen en ESP’s. Daarbij richt ze zich op de techniek, content en optimalisatie van marketing automation en e-mailmarketing.

Laura: “Het leukste aan het vak vind ik dat je gedwongen wordt vanuit de hele klantreis te denken. Het verwerven van contacten, het verrijken van je database, het verrassen met goede content enhet actief houden van je database. Door dit te doen en daarbij ook nieuwe ontwikkelingen scherp in de gaten te houden, kunnen we onze doelgroepen steeds beter doorgronden en onze boodschap steeds beter daarop aanpassen.

Maartje Janssen: “Testen en optimaliseren staat op nummer één om de beste resultaten te halen”

Maartje is jaren geleden een beetje per ongeluk de e-mailmarketing ingerold. Inmiddels is dat uitgegroeid tot een passie voor e-mail en personalisatie. Met 10 jaar ervaring heeft ze het kanaal zien veranderen. Van bulkmailings en de eerste stappen in personalisatie, naar een tijdperk van kanaaloverstijgende hyperpersonalisatie waarin data centraal staat.

Maartje: “Mijn aanpak is altijd gebaseerd op een customer lifecycle-strategie met gedragspsychologie als fundament. Testen en optimaliseren staat op nummer één om de beste resultaten te behalen. Dankzij mijn werkervaring aan zowel de bureau- als klantzijde heb ik diverse use cases kunnen ontwikkelen en implementeren. Met deze brede expertise wil ik de data-driven marketingsector naar een hoger plan tillen en innovatieve oplossingen bieden die impact maken.

Tom Blijleven: “Ik wil mijn kennis graag delen en brug slaan tussen marketing en techniek”

Ook Tom is ooit per ongeluk het e-mailwereldje ingerold, destijds bij 100%(EMAIL). Daar is hij verliefd geworden op het vak. Inmiddels is hij werkzaam bij Spotler, waar hij het CRM-team aanstuurt en waar e-mailmarketing ook een onderdeel van is. Daarnaast schrijft hij veel over actuele ontwikkelingen binnen het vakgebied.

Tom: “De combinatie van mijn dagelijkse werkzaamheden en mijn interesse in het e-mailmarketingvakgebied hebben ervoor gezorgd dat ik veel theoretische én praktische kennis in huis heb. Die kennis wil ik via de Commissie graag delen met anderen, om zo een brug te slaan tussen de marketing- en de techniekzijde van het werkveld.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing werkzaam bij adverteerder (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand…
Lees meer
DDMA |

DDMA Ledenagenda 2025 Q3 en Q4

Het is alweer september, hét startsein van de DDMA Ledenagenda voor de tweede helft van 2025. Ook dit najaar belooft het weer een inspirerend jaar te worden, boordevol kennis en…