Spring naar content

Dat was het onderwerp van de DDMA Afternoon Update: DMP’s, waar adverteerders *  aanwezig waren die meer wilden weten over het hoe, wat en waarom van een DMP. Drie DMP’s (Relay 42, Adobe, Mapp) lichtten op basis van FAQ’s van adverteerders hun platform toe en beantwoordden diverse vragen die spelen bij de adverteerders. Daarnaast vertelde Maarten Stramrood hoe de implementatie van een DMP bij Ziggo is verlopen en bracht Nathan Struik (Pervorm) onder de aandacht waar je op moet letten bij de aanschaf van een DMP.

Concrete vragen van de adverteerders in de zaal waren o.a.:

  • Wat levert een DMP uiteindelijk de klant op?
  • Hoe linkt een DMP met andere tools?
  • Hoe gebruik je een DMP voor offline kanalen?
  • Wat is het voordeel van een DMP voor non-profit organisaties?
  • Wat is het onderscheid tussen de verschillende DMP’s?

Het antwoord op deze en nog veel meer vragen, vind je binnenkort op de website van DDMA, waar we uitgebreid aandacht gaan besteden aan het onderwerp DMP. Hieronder vind je alvast een aantal korte quotes van de aanwezige sprekers ter inspiratie.

* Alle aanwezige adverteerders op een rij: Ahold, Essent, SNS, PON, BankGiro Loterij, Landal Greenparks, Nationale Postcode Loterij, Wereld Natuur Fonds, IKEA, Simavi, Make a wish, NUON, Funda, Cordaid, Airmiles.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De grootste legal misvattingen over adverteren op social platformen

Adverteren op platformen zoals Meta en TikTok roept bij veel legal-afdelingen direct alarmbellen op. Terecht, want als marketeer ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, ook als je…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand…