Spring naar content

Dat was het onderwerp van de DDMA Afternoon Update: DMP’s, waar adverteerders *  aanwezig waren die meer wilden weten over het hoe, wat en waarom van een DMP. Drie DMP’s (Relay 42, Adobe, Mapp) lichtten op basis van FAQ’s van adverteerders hun platform toe en beantwoordden diverse vragen die spelen bij de adverteerders. Daarnaast vertelde Maarten Stramrood hoe de implementatie van een DMP bij Ziggo is verlopen en bracht Nathan Struik (Pervorm) onder de aandacht waar je op moet letten bij de aanschaf van een DMP.

Concrete vragen van de adverteerders in de zaal waren o.a.:

  • Wat levert een DMP uiteindelijk de klant op?
  • Hoe linkt een DMP met andere tools?
  • Hoe gebruik je een DMP voor offline kanalen?
  • Wat is het voordeel van een DMP voor non-profit organisaties?
  • Wat is het onderscheid tussen de verschillende DMP’s?

Het antwoord op deze en nog veel meer vragen, vind je binnenkort op de website van DDMA, waar we uitgebreid aandacht gaan besteden aan het onderwerp DMP. Hieronder vind je alvast een aantal korte quotes van de aanwezige sprekers ter inspiratie.

* Alle aanwezige adverteerders op een rij: Ahold, Essent, SNS, PON, BankGiro Loterij, Landal Greenparks, Nationale Postcode Loterij, Wereld Natuur Fonds, IKEA, Simavi, Make a wish, NUON, Funda, Cordaid, Airmiles.

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: We leven in een tijd van digitaal Darwinisme

Sander Duivestein, futurist, trendwatcher en auteur, was onlangs te gast op DDMA Next én in de podcaststudio van DDMA Shaping the Future. Hij noemt zich geen schrijver meer, maar componist.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Incrementality Testing: Onmisbaar voor echte inzicht in mediawaarde

In het eerste deel van onze reeks over Media Effectiviteits Meting (MEM)* verkenden we de strategische waarde van Marketing Mix Modeling (MMM). In dit tweede deel richten we ons op…
Lees meer
AI Act |

AI-training op socials: geef je als bedrijfsaccount toestemming of niet?

Toestemming geven voor AI-training op social media is ineens een strategisch onderwerp geworden. Platformen zoals LinkedIn, Facebook en Instagram bouwen generatieve AI-functies die leren van enorme hoeveelheden content. En precies…