Spring naar content
Martijn van Vreeden

Martijn van Vreeden: ‘Digital analytics is een dynamisch vakgebied, waar ik mijn kennis continu moet ontwikkelen om te blijven groeien’

Martijn heeft al meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van digital marketing en analytics. Hij focust zich in het bijzonder op het benutten van data voor het bereiken van online succes. In de laatste 7 jaar van zijn carrière heeft hij als freelancer een kijkje in de keuken mogen nemen bij verschillende organisaties in uiteenlopende branches. Daar dient hij als coach voor anderen, maar voert hij zelf ook veel analyses uit of richt hij tools in. Martijn: “Ik help organisaties graag om met behulp van online data tot structurele groei te komen. Digital analytics is een dynamisch vakgebied, waardoor ik mijn kennis continu moet ontwikkelen om te blijven groeien. Hierdoor kan ik mezelf en mensen om me heen blijven uitdagen. Binnen de Commissie deel ik graag mijn kennis en inzichten en ik wil ik bijdragen aan de doorontwikkeling en professionalisering van ons vakgebied.”

Marlous Been

Marlous Been (T-Mobile): ‘Het is essentieel om inzichten vanuit digital analytics te kunnen vertalen naar concrete business-ideeën’

Marlous is inmiddels 5 jaar actief binnen de wereld van digital analytics. Haar eerste stappen zette ze bij agency Relevant Online, waar ze al veel heeft mogen proeven van digital-analytics-implementaties bij verschillende opdrachtgevers. Daarna is ze overgestapt naar de klantzijde. Eerst bij Vattenfall, en inmiddels werkt ze al een tijdje bij T-Mobile. Daar werkt ze aan een server-side oplossing voor Google Analytics 4 en verkent ze met haar team de mogelijkheden voor andere analytics-alternatieven. Marlous: ‘De wereld van digital analytics verandert continu. Om het gedrag en de behoefte van gebruikers te allen tijde in kaart te kunnen brengen over verschillende platformen heen, moet je jezelf continu blijven verdiepen in nieuwe methodes, technologieën en trends. Dat is wat ik zo leuk vind aan het vakgebied – je raakt nooit uitgeleerd. Elke dag wordt je getriggerd of trigger je jezelf met nieuwe ideeën, inspiratie en inzichten. Ik hoop vanuit de Commissie ook anderen te inspireren.’

Frans Appels

Frans Appels (Netprofiler & LevelUp Group): ‘Ik weet goed hoe je digitale data optimaal kunt verzamelen, analyseren en gebruiken voor marketingtoepassingen’

Frans is oprichter van digital-marketingbureau Netprofiler (50 medewerkers) en medeoprichter van de LevelUp Group. Vanuit zijn rol als managing partner helpt hij bedrijven met het optimaal gebruikmaken van digitale data voor online campagnes. Als eerste Google Analytics-gecertificeerd bureau stond Netprofiler aan de basis van web- en digital analytics in Nederland. Frans: ‘Door mijn ervaring bij meer dan 100 opdrachtgevers weet ik goed hoe je digitale data optimaal kunt verzamelen, analyseren en gebruiken voor marketingtoepassingen. Met die ervaring wil ik een bijdrage leveren binnen de Commissie.’

Twan Lammers

Twan Lammers (ABN AMRO): ‘Vanuit de Commissie wil ik graag mijn visie op actuele ontwikkelingen loslaten en naar buiten brengen’

Twan is inmiddels 10 jaar actief binnen het vakgebied van digital analytics, zowel aan de bureauzijde als de klantzijde. Op dit moment is hij 2 jaar werkzaam als Digital Data Analist bij ABN AMRO Bank. Twan: ‘In de jaren dat ik actief ben binnen digital analytics heb ik een aardig netwerk opgebouwd. Daarnaast volg ik altijd de laatste trends en ontwikkelingen. Vanuit de Commissie wil ik graag mijn visie op deze ontwikkelingen loslaten en naar buiten brengen, om zo de analytics-sector naar een hoger plan te tillen.

Ibrahim Elawadi

Ibrahim Elawadi (Philips): ‘Ik geloof dat analytics alleen zijn waarde behoudt als het nauw is geïntegreerd binnen organisaties’

Ibrahim heeft meer dan 25 jaar ervaring in de digitale industrie. In de afgelopen 10 jaar heeft hij gewerkt bij organisaties die opereren op mondiaal niveau, altijd gericht op analytics, technische innovatie en marketing. Verder spreekt hij geregeld op congressen. Ibrahim: ‘Gedurende mijn 25-jaar-lange carrière binnen de digitale industrie heb ik ervaring opgedaan in verschillende hoeken van het vakgebied, van technische ontwikkeling, naar marketing, tot analytics. Met mijn kennis uit deze continu veranderende vakgebieden kan ik nu goed uitzoomen om het grotere verhaal achter deze veranderingen te herkennen. Dit is het verhaal dat ik ook vaak vertel op congressen over de hele wereld. Ik geloof dat analytics alleen zijn waarde behoudt als het nauw is geïntegreerd binnen organisaties. Ik kijk ernaar uit om deze boodschap vanuit de DDMA Commissie Digital Analytics te verkondigen.’

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Digital Analytics |

Third-Party Cookies: Where We Are and What’s Next

The digital advertising world is in a stalemate between two opposing forces: the growing demand for user privacy and the need for effective, data-driven advertising. Third-party cookies are caught in…
Lees meer
Digital Analytics |

Look-alike Modeling: A Comprehensive Guide to Customer Acquisition

Effective targeting is essential for maximizing return on analytics and advertising investments. Look-alike modeling, a data-driven approach, can increase ROI by up to 30% by identifying high-value prospects more accurately…
Lees meer
Cookies |

The Challenges and Opportunities of data collection in today’s Digital Era

Being able to track and collect the data you want from your website is no longer a given. The digital landscape has changed so much, not only on a technical…