Spring naar content

Privacy gaat verder dan alleen voldoen aan (nieuwe) verordeningen zoals de AVG. Het doel van deze pilot is daarom te onderzoeken hoe organisaties, met name het MKB, ervan overtuigd kunnen worden dat een verantwoorde omgang met persoonsgegevens kansen biedt. Het streven is om ze te laten zien, wat ze kunnen doen met informatie en best practices.

Deze workshops zijn het vervolg op het privacyraamwerk RESPECT4U, dat is ontwikkeld door PI.LAB/TNO. Dit raamwerk is gemaakt om bedrijven te ondersteunen bij verantwoorde omgang met persoonsgegevens en  te helpen privacy als een kans te zien. PI.LAB/TNO is een onderzoekscollectief van universiteiten en onderzoeksbureau TNO. In samenwerking met  ECP|Platform voor de InformatieSamenleving wordt het raamwerk uitgewerkt tot concrete output. Deze pilot is daar onderdeel van.

Esther van de Bovenkamp

Voormalig Programmamanager bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Odido, ANWB en PostNL winnen DDMA Experimentation Heroes 2025

Tijdens DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt van de Experimentation Awards in de Social Hub in Amsterdam. Odido, ANWB en PostNL sleepten de awards in de wacht…
Lees meer
Search |

Inschrijving open voor Friends of Search Awards 2026

Op 12 maart 2026 worden opnieuw de meest toonaangevende SEO- en PPC-cases bekroond tijdens de Friends of Search Awards 2026. De uitreiking vindt plaats tijdens het congres Friends of Search…
Lees meer
DDMA |

DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversions are back, platform mix expands

The DDMA Social Advertising Benchmark 2025 shows that Dutch advertisers are increasingly focusing on conversions and a broader platform mix. Reddit continues to grow steadily, and TikTok gains market share…