Spring naar content

Privacy gaat verder dan alleen voldoen aan (nieuwe) verordeningen zoals de AVG. Het doel van deze pilot is daarom te onderzoeken hoe organisaties, met name het MKB, ervan overtuigd kunnen worden dat een verantwoorde omgang met persoonsgegevens kansen biedt. Het streven is om ze te laten zien, wat ze kunnen doen met informatie en best practices.

Deze workshops zijn het vervolg op het privacyraamwerk RESPECT4U, dat is ontwikkeld door PI.LAB/TNO. Dit raamwerk is gemaakt om bedrijven te ondersteunen bij verantwoorde omgang met persoonsgegevens en  te helpen privacy als een kans te zien. PI.LAB/TNO is een onderzoekscollectief van universiteiten en onderzoeksbureau TNO. In samenwerking met  ECP|Platform voor de InformatieSamenleving wordt het raamwerk uitgewerkt tot concrete output. Deze pilot is daar onderdeel van.

Esther van de Bovenkamp

Voormalig Programmamanager bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
AVG |

Boete € 4.750.000 voor Netflix vanwege onvoldoende informeren over privacy

Weer een succesvolle actie van privacyorganisatie None Of Your Business (NOYB). In 2019 diende zij klachten in bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) over streamingdienst Netflix. Uit onderzoek van de AP…
Lees meer
DDMA |

De DDMA Commissie E-mail krijgt versterking

De DDMA Commissie E-mail heeft twee nieuwe leden. Niemand minder dan Mark Kruisman, e-mailmarketing specialist bij Centraal Beheer, en Lisanne van Daalen de Jel, marketing guild lead en digital marketeer…
Lees meer
Influencermarketing |

Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Het sector-initiatief ‘Certified by influencerregels.com’ sluit het jaar af met diverse mijlpalen: het register op influencerregels.com bevat inmiddels ruim 2.000 gecertificeerde influencers. Bovendien zal bol per 1 januari 2025 met…