Spring naar content

Commissie Influencer Marketing

Remas Haverkamp (Brandambassadors): “De effecten van influencer marketing gaan verder dan alleen brand awareness en sales”

Na bijna 10 jaar als communicatieman bij verschillende activatiebureaus, is Remas in 2004 zijn eigen bureau begonnen: The People. In 2008 richtte hij ook Brandambassadors op, waar hij ‘brand communities’ opricht voor grote merken en merken die groot willen worden. Remas: “Binnen mijn werk heeft data altijd al de basis gevormd. Met deze ervaring kan ik een bijdrage leveren aan de data-driven marketingsector door de effecten van influencer marketing inzichtelijk te maken en te onderbouwen. Dat gaat veel verder dan ‘alleen maar’ brand awareness en sales. Het gaat juist ook om het versterken van merkbeeld, reputatie, geloofwaardigheid, consistentie, en natuurlijk merktrouw. Data gaat hierbij een steeds grotere rol spelen. Aan mij, en aan ons binnen de commissie, om met data te bewijzen dat influencer marketing voor merken een belangrijke meerwaarde heeft.”

Commissie Influencer Marketing

Leroy van Osch (VodafoneZiggo): “Influencer Marketing is here to stay, maar het moet transparanter”

De afgelopen jaren werkte Leroy veel samen met influencers en deed hij kennis op over Generatie Z. Dat begon zeven jaar geleden bij de NOS, waar hij het inmiddels beroemde Instagramaccount NOS Stories bedacht, een nieuwsmerk voor jongeren op social media. Met behulp van influencers wist hij de bekendheid en het bereik van het account op Instagram flink te vergoten. Ook in zijn tijd bij Pathé heeft hij een influencerprogramma opgezet, met (gesponsorde) content en offline events. Leroy: “Ik hoop dat ik met mijn kennis over en ervaring met influencers deze industrie naar een hoger niveau kan tillen. Ook de kennis over Generatie Z kan daarbij helpen. Uit mijn ervaring weet ik dat de meeste trends en innovaties ontstaan vanuit het gedrag en de behoeftes van deze doelgroep. Influencer Marketing is here to stay, maar het moet transparanter. Voor influencers én volgers.”

Commissie Creative

Didric van den Borne (Merkle Nederland): “Data en techniek scheppen de kaders waarin wij opereren”

Didric is Creative Director bij Merkle Nederland, van origine designer en zit sinds 2004 fulltime in het vak. Bij Merkle werkt hij aan marketing automation en helpt hij klanten met hun digitale transformatie. Didric: “Met onze creatieve afdeling proberen wij de contactmomenten langs de hele customer journeys van onze klanten onvergetelijk en waardevol te maken. Daarbij scheppen data en techniek de kaders waarbinnen wij opereren. Om de content die we daarmee maken schaalbaar te maken, gebruiken we steeds vaker onze eigen methodes, zoals smart production en content design systems.”

Commissie E-mail

Jasper Kolwijck (KPN): “Ik wil mijn ervaring gebruiken om de commissie te ondersteunen bij onderzoek en kennisdeling op het gebied van e-mail en marketing automation”

Na verschillende marketingfuncties bij KPN, is Jasper sinds kort de lead van het Email & Messaging team van KPN voor de consumenten- en zakelijke markt. Een mooie en uitdagende rol om de verschillende marketingteams te helpen e-mail nog beter in te zetten om klanten te tevreden te houden en langer aan KPN te binden. Jasper: “Met ruim 12 jaar (e-mail) marketingervaring vanuit zowel de bureau- als klantzijde wil ik mijn ervaring gebruiken om de commissie te ondersteunen bij onderzoek en kennisdeling op het gebied van e-mail en marketing automation.”

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing werkzaam bij adverteerder (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand…
Lees meer
DDMA |

DDMA Ledenagenda 2025 Q3 en Q4

Het is alweer september, hét startsein van de DDMA Ledenagenda voor de tweede helft van 2025. Ook dit najaar belooft het weer een inspirerend jaar te worden, boordevol kennis en…