Spring naar content

Liz Roetert Steenbruggen  (Nationale Postcode Loterij) treedt toe tot de Commissie CRO: “Het werken op aannames is enorm gevaarlijk”

Liz is een datagedreven marketeer die zich graag inzet om online performance te verbeteren middels het gebruik van data, in het bijzonder op het gebied van conversie-optimalisatie. Als CRO-specialist bij de Postcode Loterij is Liz verantwoordelijk voor het gehele CRO-proces van verschillende campagnewebsites. Vanuit deze positie werkt ze samen met verschillende disciplines zoals UX, marketeers, developers, juridische zaken en webanalisten. Liz: “Ik ben nieuwsgiering naar de behoeftes van de gebruiker. Op basis van gebruikers- en benchmarkonderzoek stel ik hypotheses. Die wij toetsen middels AB testing op bijvoorbeeld landing of betaalstap. Het werken op aannames is namelijk enorm gevaarlijk.” Met haar toewijding en toegang tot kennis uit een breed netwerk van online marketeers en CRO-specialisten (bij de Goede Doelen Loterijen én ook de internationale loterijen) hoopt ze een waardevolle bijdrage te kunnen leveren binnen de Commissie CRO.

Sander Voesten (KPN) treedt toe tot de Commissie Digital Marketing Transformation: “De balans in de gehele klantinteractieketen is cruciaal om succesvol te zijn”

Sander is 10 jaar werkzaam geweest als strategy/management consultant voordat hij naar KPN overstapte. Vanuit de afdeling CRM & Analytics is hij daar sinds twee jaar verantwoordelijk voor de innovatie van datagedreven klantinteractie. Sander: “Als ‘non-native’ in het digital marketing-werkveld kan ik de digital marketeers meenemen in de perspectieven van andere professionals en/of afdelingen binnen bedrijven, omdat ik zelf dat perspectief ook inneem (en dus de ‘domme’ vragen kan stellen die anderen soms uit de weg gaan). Dat kan helpen in het duiden en doorvertalen van ontwikkelingen op het digitale vlak naar bijvoorbeeld bemande kanalen, customer journey teams of transactiemarketeers, zodat we als digital marketing community effectiever kunnen zijn in het behalen van onze doelen. De balans in de gehele klantinteractieketen is immers cruciaal om succesvol te zijn, en ik hoop hier op deze wijze een mooie bijdrage aan te kunnen leveren binnen de Commissie Digital Marketing Transformation.”

Krijn Janse (ANWB) keert terug in de Commissie Voice: “Ik ben altijd benieuwd naar de ontwikkeling van conversational technologie.”

Krijn is sinds kort UX & Conversation Designer bij ANWB en keert terug in de DDMA Commissie Voice. Hij wordt razend enthousiast over hoe consumenten met technologie communiceren en hoe dat steeds meer plaatsvindt op een menselijkere manier. Vandaar dat hij ook in de Commissie Voice terecht is gekomen. Krijn: “Ik heb diverse projecten met voice en conversational gedaan voor, na en tijdens de lancering van Google Assistant in Nederland. Hetzelfde geldt voor Amazon Alexa. Ik ben altijd reuze benieuwd naar de ontwikkeling van conversational technologie. Hoe kunnen we op de dialogen een extra gebruikerservaring toevoegen, via welk device, op welk moment en met wie? Ik hoop met deze drive mijn kwaliteiten in te kunnen zetten binnen de Commissie Voice.”

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

How Shampoobars Won Big at the Friends of Search Awards

The registration for the Friends of Search Awards 2025 is nearly closing! Ambitious search specialists have until January 31st to enter! But how do you prepare yourself for participation? And…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Vacature: Commissielid DDMA Commissie Artificial Intelligence (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in een technische rol binnen het AI-vakgebied (bijvoorbeeld data scientist, engineer of architect), en heb je interesse om een cruciale bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van…
Lees meer
DDMA |

Vacature: lid commissie Experimentation & Optimisation

Houd jij je bezig met het testen en optimaliseren van campagnes en heb jij jezelf als doel gesteld om een Experimentation Culture te creëren? Dan is de DDMA Commissie Experimentation…