Spring naar content

Het Compliance Comité is ontstaan vanuit een fusie tussen de Commissie Balanstoets Telemarketing en de DDMA Privacy Autoriteit. Wilbert Tomesen (voorzitter Huis voor Klokkenluiders, oud-vicevoorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens) is aangesteld als voorzitter en jurist Annechien Sloots als secretaris. Daarnaast bestaat het Comité uit de volgende vakexperts: Rachel Marbus (Chief Privacy Officer, TU Delft), Guda van Noort (Professor, ASCoR & Universiteit van Amsterdam), Jeroen Prinse (Chief Information Security Officer, Nationaal Cyber Security Centrum) en Gea Zantinge (Zakelijk directeur, Het Concertgebouw).

Over het DDMA Privacy Waarborg

Het DDMA Privacy Waarborg biedt een interne privacy- en securitycheck waarmee organisaties consumenten en partners kunnen laten zien dat zij privacy respecteren en zorgvuldig en transparant omgaan met persoonsgegevens. Organisaties gebruiken het Privacy Waarborg ook om inzicht te krijgen van het complianceniveau van hun marketingactiviteiten, aan de hand van een uitgebreid rapport met aanbevelingen ten aanzien van privacy, security & ethiek om de bedrijfsprocessen te verbeteren. Het Compliance Comité kent het Privacy Waarborg toe aan de hand van een audit die organisaties zelf invullen. Het Privacy Waarborg biedt daarmee geen 100% garantie dat organisaties de regels op dagelijkse basis volledig naleven en is vooral een indicatie dat processen goed zijn opgezet én dat er aandacht wordt besteed aan compliance. Organisaties die het DDMA Privacy Waarborg willen voeren, kunnen een aanmeldingsverzoek indienen via: ddma.nl/privacy-waarborg

Over de DDMA Balanstoets Telemarketing

Vanaf 1 juni 2020 mogen organisaties hun klanten maximaal 3 jaar na afloop van een contract, aankoop of donatie telefonisch benaderen, tenzij de organisatie van mening is dat ze een gerechtvaardigd belang hebben dit langer te doen. In dit geval kunnen ze de Balanstoets Telemarketing doen en hierover advies vragen van het Compliance Comité. Organisaties die aanspraak willen maken op een verlenging van de klanttermijn van 3 jaar kunnen een aanvraag indienen via: ddma.nl/commissie-balanstoets-telemarketing

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA zoekt een Ervaren Salesmarketeer

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Werken bij…
Lees meer
DDMA |

DDMA viert 20e verjaardag en reikt de Carel Rog penning uit

Donderdag 28 november 2024, Amsterdam – DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, bestaat 20 jaar en vierde dit jubileum met haar leden in Capital C in Amsterdam. Bij deze…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Capital C in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie…