Spring naar content

Het Compliance Comité is ontstaan vanuit een fusie tussen de Commissie Balanstoets Telemarketing en de DDMA Privacy Autoriteit. Wilbert Tomesen (voorzitter Huis voor Klokkenluiders, oud-vicevoorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens) is aangesteld als voorzitter en jurist Annechien Sloots als secretaris. Daarnaast bestaat het Comité uit de volgende vakexperts: Rachel Marbus (Chief Privacy Officer, TU Delft), Guda van Noort (Professor, ASCoR & Universiteit van Amsterdam), Jeroen Prinse (Chief Information Security Officer, Nationaal Cyber Security Centrum) en Gea Zantinge (Zakelijk directeur, Het Concertgebouw).

Over het DDMA Privacy Waarborg

Het DDMA Privacy Waarborg biedt een interne privacy- en securitycheck waarmee organisaties consumenten en partners kunnen laten zien dat zij privacy respecteren en zorgvuldig en transparant omgaan met persoonsgegevens. Organisaties gebruiken het Privacy Waarborg ook om inzicht te krijgen van het complianceniveau van hun marketingactiviteiten, aan de hand van een uitgebreid rapport met aanbevelingen ten aanzien van privacy, security & ethiek om de bedrijfsprocessen te verbeteren. Het Compliance Comité kent het Privacy Waarborg toe aan de hand van een audit die organisaties zelf invullen. Het Privacy Waarborg biedt daarmee geen 100% garantie dat organisaties de regels op dagelijkse basis volledig naleven en is vooral een indicatie dat processen goed zijn opgezet én dat er aandacht wordt besteed aan compliance. Organisaties die het DDMA Privacy Waarborg willen voeren, kunnen een aanmeldingsverzoek indienen via: ddma.nl/privacy-waarborg

Over de DDMA Balanstoets Telemarketing

Vanaf 1 juni 2020 mogen organisaties hun klanten maximaal 3 jaar na afloop van een contract, aankoop of donatie telefonisch benaderen, tenzij de organisatie van mening is dat ze een gerechtvaardigd belang hebben dit langer te doen. In dit geval kunnen ze de Balanstoets Telemarketing doen en hierover advies vragen van het Compliance Comité. Organisaties die aanspraak willen maken op een verlenging van de klanttermijn van 3 jaar kunnen een aanvraag indienen via: ddma.nl/commissie-balanstoets-telemarketing

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | Email Becomes More Professional through Higher Opens and Clicks, and Lower Unsubscribes and Spam Complaints

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Data & Marketing Association (DDMA) are proud to present the third and latest edition of the GDMA International Email Benchmark.…
Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | E-mail professionaliseert door hogere opens en clicks, en lage unsubscribes en spam complaints

Met veel trots presenteren de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse vereniging voor Data & Marketing (DDMA) de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark. De…
Lees meer
DDMA |

Drie nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation telt drie nieuwe commissieleden. Leonie Eckhardt, Customer Journey Strategist bij Yellowgrape, Robert de Kok, CRO-specialist bij DELTA Fiber en Michiel Jansen, Global Head of…