Spring naar content

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren. Het inzichtelijker maken van de effectiviteit van influencermarketing door kennis delen over de meetbaarheid is hierbij een belangrijke stap. Daarnaast wil de commissie de toegevoegde waarde en de potentie van influencermarketing laten zien voor bureaus, adverteerders en consumenten, door kennis, goede voorbeelden en trends te delen.

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, is verkozen tot eerste voorzitter van de Commissie Influencer Marketing. “Elk nieuw vakgebied heeft te maken met uitdagingen – bij influencermarketing is dat niet anders. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met DDMA en de andere commissieleden influencermarketing naar het volgende niveau van volwassenheid te tillen. We richten ons daarbij onder meer op standaardisatie, transparantie en meetbaarheid, omdat we merken dat hier zowel bij bureaus als adverteerders een toenemende behoefte aan is.”

Naast De Kemp bestaat de commissie op dit moment uit Jolijt Houweling (oprichter van Social Friendz), Bart Kampschreur (senior online marketing manager bij Vertigo 6), Marijke Slaats (teamlead branded content bij TUI), René Adriaan van der Mark (creative strategy director bij The Story Lab) en Michel Pruijsers (head of talent bij Talpa). De commissie heeft nog plek voor enkele influencer marketing-experts, zowel van bureau- als klantzijde.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA organiseert DDMA NEXT: een nieuw congres voor beslissers

DDMA organiseert op 11 oktober 2022 in Capital C in Amsterdam een nieuw congres: DDMA NEXT. Onder de noemer ‘Shaping the future’ brengt de branchevereniging beslissers op het gebied van…
Lees meer
Influencermarketing |

Branche blij met duidelijkheid: extra regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers – Sector roept voorlichtingswebsite over regels in het leven   

Amsterdam, 17 mei 2022 – Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de…
Lees meer
Search |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it…