Spring naar content

De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Naast de juryprijzen is er ook een publieksprijs, waar dit jaar voor het eerst online op gestemd kan worden. Deze online stemming is vanaf vandaag tot 30 september 12.00 uur geopend via dutchcroawards.nl.

Juryvoorzitter Frank Overbeek: “We zijn wederom blij met de vele goede inzendingen. Ook dit jaar was de categorie “conversie” de populairste categorie met de meeste inzendingen. De kwaliteit van de ingezonden cases zien we elk jaar toenemen. Dit omdat voor de deelnemende bedrijven het experimenteren een steeds belangrijker onderdeel van de bedrijfsvoering wordt. We hebben helaas een paar oudgedienden gemist, maar het is leuk om elk jaar weer nieuwe bedrijven te mogen verwelkomen.”

Na de prijswinnaars van vorig jaar – Beerwulf (conversie), Transavia (personalisatie), Lampenlicht.nl (mobiel), Bruynzeel Keukens (acquisitie) en Landal Greenparks (publieksprijs) – worden de winnaars van 2020 verkozen uit de volgende genomineerden:

Genomineerden in de categorie conversie

Intergamma
DPG Media
Lampenlicht.nl

Genomineerden in de categorie personalisatie

PostNL
VodafoneZiggo (2 keer genomineerd)

Genomineerden in de categorie mobiel

DPG Media
Tele2
Intergamma

Genomineerden in de categorie acquisitie

Voetbaldirect
VodafoneZiggo (2 keer genomineerd)

Over de DDMA Dutch CRO Awards

De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar op donderdag 1 oktober 2020 persoonlijk uitgereikt aan de winnaars. De awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Incrementality Testing: Onmisbaar voor echte inzicht in mediawaarde

In het eerste deel van onze reeks over Media Effectiviteits Meting (MEM)* verkenden we de strategische waarde van Marketing Mix Modeling (MMM). In dit tweede deel richten we ons op…
Lees meer
DDMA |

Odido, ANWB en PostNL winnen DDMA Experimentation Heroes 2025

Tijdens DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt van de Experimentation Awards in de Social Hub in Amsterdam. Odido, ANWB en PostNL sleepten de awards in de wacht…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

The Changing Role of the AI-Enhanced CRO Specialist

AI was already a hot topic in previous years, but in 2025 it is rapidly becoming the most used term in digital marketing. How to leverage the power of AI…