Spring naar content

De plannen van deelnemers aan de Coalitie moeten eraan bijdragen dat de volledige potentie van artificiële intelligentie wordt benut. Nederland moet uitblinken ten opzichte van andere landen door een goede samenwerking tussen partijen. De Coalitie wil ook nadrukkelijk de maatschappelijke zorgen over artificiële intelligentie adresseren – de menselijke kant van artificiële intelligentie moet een prominente plek krijgen in de uitwerking.

DDMA ziet deelname aan de AI Coalitie als een belangrijk platform om te laten zien wat de toepassing van artificiële intelligentie kan betekenen voor de data gedreven marketing sector. Tegelijkertijd wil DDMA via de Coalitie een actieve bijdrage leveren aan het maatschappelijke debat over artificiële intelligentie.

Naast DDMA nemen meer dan 65 bedrijven, maatschappelijke organisaties en onderzoeksinstellingen deel aan de Nederlandse AI Coalitie. De Actieagenda van de Coalitie is tegelijk gepresenteerd met het Rijksbrede Strategisch Actieplan Artificial Intelligence (SAPAI) van de overheid. Meer informatie over de NL AIC en de actieagenda is te vinden op de website van de coalitie: www.nlaic.com.

Mariet Feenstra

Voormalig Public Affairs bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Experimentation & Optimisation |

From Profiling to AI-Powered Personalisation: How Traveldeal Created Tailor-Made Journeys for Every Visitor

Personalisation has evolved from a marketing buzzword into a key differentiator in competitive industries like travel. Speaking directly to customer needs — at scale and in real time — is…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)

Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)

Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…