Spring naar content

Succesvol zijn met AI hangt af van meerdere factoren. Denk aan de manier waarop organisaties zijn ingericht, maar ook de technologieën en systemen die gebruikt worden en de samenwerking tussen mensen met een verschillende achtergrond. In de AI Maturity Test komen al deze aspecten aan bod. Ook wordt gekeken de juridische en ethische kant van AI en de resultaten die tot nu toe zijn behaald met AI-projecten. Op basis van de mate van de volwassenheid op al deze AI-gerelateerde thema’s, krijgen bedrijven toegespitst advies die hen helpt de volgende stap te zetten.

Kevin Duijndam, lid van de DDMA Commissie AI en een van de initiatiefnemers van de test licht toe: “Een van de belangrijkste voorwaarde voor succes met AI is dat verschillende disciplines met elkaar samenwerken. Vaak zie je echter dat organisaties een data scientist in een kamertje zetten en daar wonderen van verwachten. Maar juist als ‘business’ en ‘tech’ bij elkaar komen, zie je dat AI-projecten écht impact hebben. De mogelijkheden van AI voor de maatschappij zijn groot, maar je moet ze wel benutten. Met deze AI Maturity Test hopen we daar een steentje aan bij te dragen.”

De AI Maturity Test is te vinden op aimaturitytest.nl.

Ook interessant

Lees meer
Search |

Inschrijving open voor Friends of Search Awards 2026

Op 12 maart 2026 worden opnieuw de meest toonaangevende SEO- en PPC-cases bekroond tijdens de Friends of Search Awards 2026. De uitreiking vindt plaats tijdens het congres Friends of Search…
Lees meer
DDMA |

DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversions are back, platform mix expands

The DDMA Social Advertising Benchmark 2025 shows that Dutch advertisers are increasingly focusing on conversions and a broader platform mix. Reddit continues to grow steadily, and TikTok gains market share…
Lees meer
DDMA |

DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversie maakt comeback, platformmix verbreed

De DDMA Social Advertising Benchmark 2025 laat zien dat Nederlandse adverteerders steeds meer inzetten op conversie en een bredere platformmix. Reddit groeit gestaag door en TikTok wint marktaandeel ten koste…