Spring naar content

Als search-specialist en -marketeer heb je voldoende technische kennis en de juiste tooling nodig om search-campagnes succesvol te automatiseren. Vooruitgang op het gebied van mobile, multiscreen gebruik, voice, ITP, GDPR en nieuwe producten van Google en Microsoft hebben het search-landschap namelijk voorgoed veranderd. In de whitepaper lichten experts van DDMA en IAB Nederland met concrete voorbeelden toe hoe je met de juiste tooling het proces van het opzetten van een search-campagne kan automatiseren en wat de toegevoegde waarde ervan is.

De opkomst van machine learning

Parallel aan de ontwikkelingen rondom techniek, loopt de opkomst van machine learning. De komst van machine learning maakt beslissingen met ‘slimme’ strategieën exponentieel beter. Zo gebruiken ‘slimme’ biedstrategieën machine learning om voor elke zoekopdracht het aantal conversies of de conversiewaarde te maximaliseren. Het automatiseren van search-campagnes gaat daarmee een stuk makkelijker.

Veranderingen gaan razendsnel

Pieter Borst, voorzitter DDMA Commissie Search en CEO van SDIM: “De veranderingen in search volgen elkaar op dit moment zo snel op dat wij hebben besloten search automation opnieuw toe te lichten in een whitepaper. In de whitepaper gaan we in op de laatste ontwikkelingen rondom search automation en verrijken we de onderwerpen met concrete voorbeelden en een goede uitleg van tooling. Op deze manier hopen wij search-specialisten en marketeers tijd te besparen en de prestaties van campagnes op een slimme manier te verbeteren.”

Strategie en data-input wordt belangrijker

Gina van den Bogaard, voorzitter van de Taskforce Search van IAB Nederland en digital Marketing Consultant bij DEPT Agency: “Search automation biedt mede door de opkomst van machine learning mooie kansen voor search-specialisten. In de whitepaper leggen we uit hoe je met de automatisering van search marketing deze kansen optimaal kunt benutten om beter te presteren. Daar staat tegenover dat het bij search automation voor marketeers nu nog belangrijker is om de strategie en de data-input op een juiste manier vorm te geven. Deze onderdelen vormen immers de basis waarop je bepaalt wat precies geautomatiseerd wordt.”

Download de whitepaper hier:

Search Automation 2020

Download (2 MB)

Search Automation 2020 – English Version

Download (6 MB)

Anne Veerle Vaarkamp

Voormalig Programmamanager bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Search |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze…