Spring naar content

Wil je deze Digital Talk bekijken?

Log in of word lid om de opname te bekijken

Er poppen steeds meer AI-tools uit de grond die helpen om content te vervaardigen voor bijvoorbeeld je SEO-optimalisatie. Hoe gaan zoekmachines om met het creëren van content? Wat is het werkende principe erachter? Wat zijn de voordelen en waar moet je rekening mee houden? We zetten ze voor je op een rij.

  • AI-tools kunnen het proces van contentcreatie versnellen. Hoe kun jij daar binnen je eigen bedrijfspraktijk je voordeel mee doen?
  • Minder werk: er is niet altijd capaciteit om voor bijvoorbeeld duizenden productcategorieën te vullen met content. Voor dit soort items is het heel handig om een tool te gebruiken.  
  • Makkelijk opschalen: je kunt content opschalen op een laagdrempelige manier, zonder dat je daar verschillende databronnen voor hoeft te koppelen.
  • Het kan kosten besparen;
  • Hulp voor mensen die geen kennis hebben over een specifiek onderwerp , maar let op: je moet het wel kunnen verifiëren
  • Afspiegeling van alle content waar ooit als eens iets over geschreven is  

Inhoud Digital Talk

Om de voordelen van geautomatiseerde creatie van SEO-content wat concreter te maken duiken we de diepte in. Eric van Hall (CopyRobin) presenteert zijn onderzoek naar het effect van AI-writing op het werk van marketeers en copywriting en komt terug op bovenstaande vragen.

Dit alles onder leiding van moderator Martin van Ammers, voorzitter van DDMA commissie Search en Head of SEO bij Netprofiler. Hij gaat dieper in op verschillende praktijkvoorbeelden.

In een uurtje praten we je bij over (on)mogelijkheden, trends en ontwikkelingen op het gebied van contentcreatie door middel van AI-tools.

Sprekers

Eric van Hall

Founder – CopyRobin

Worden menselijke schrijvers overbodig door de komst van AI copywriting tools? We stelden deze vraag aan marketeers en ondernemers via onder andere onze social media kanalen.  Ook gingen we zelf aan de slag met een flink aantal van de AI copywriting tools die er inmiddels al op de markt zijn. 

Dus, wil je weten welke tools het beste werken en welke absoluut niet? Ben je benieuwd naar de mening van Google over machinegegenereerde teksten? En ben je nieuwsgierig naar de uitslag van onze enquête en naar onze eigen visie voor de toekomst van copywriting? 

Wees er dan zeker bij op 13 december!

Moderator

Martin van Ammers

Head of SEO | Netprofiler (commissievoorzitter)

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
Lees meer
DDMA |

How Shampoobars Won Big at the Friends of Search Awards

The registration for the Friends of Search Awards 2025 is nearly closing! Ambitious search specialists have until January 31st to enter! But how do you prepare yourself for participation? And…
Lees meer
Search |

How HEMA’s SEO Strategy Won the Friends of Search Award

The registration for the Friends of Search Awards 2025 is nearly closing! Ambitious search specialists have until January 31st to enter! But how do you prepare yourself for participation? And…