Spring naar content

De uitbreiding van de Commissie Voice sluit aan bij ons doel om het geloof in het ‘spraakkanaal’ te laten toenemen, door merken en uitgevers de kansen ervan te laten zien voor marketing, sales én service. De commissie streeft er de komende jaar naar om het gebruik van voice van de early adopters naar de early majority te brengen en een vaste plek te geven in de digitale transformatie. Recent bracht de commissie een nieuwe whitepaper naar buiten: The Ultimate Guide to Conversational Analytics. Over dit onderwerp vindt op 25 maart ook een Digital Talk plaats.

Richard de Vries (Philips): “Ik hoop design en CRO te combineren met de wereld van voice en conversational AI.”

Bij Philips maakt Richard de Vries als Conversational AI Lead web-ervaringen tot betekenisvolle conversaties. Dit doen hij en zijn team onder meer door het ontwerpen, bouwen, experimenteren en optimaliseren van chatbots, platform assistants en voice skills. Richard heeft een achtergrond in design waar experimenteren ook een belangrijk deel van het ontwerpproces is. Ook heeft hij lang in de CRO-wereld gewerkt waar hij zowel kwalitatieve als kwantitatieve data gebruikte in zijn ontwerpmethodiek. Richard: “Binnen de commissie neem ik mijn achtergrond in design en CRO mee in de wereld van voice en conversational AI. Op deze manier hoop ik de sector te kunnen innoveren en leiden naar human centered marketing.”

Marike van de Klomp (Vattenfall): “Met voice-technologie kun je anticiperen op de behoeften van de klant om op een natuurlijke manier met organisaties te communiceren.”

Bij Vattenfall is Marike verantwoordelijk voor de groeistrategie van Conversational Channel experiences. Hierbij is ze voortdurend op zoek naar de optimale mix van digitale interacties en menselijke gesprekken. Een mix die zichtbaar bijdraagt aan excellente klantbelevingen zodat klanten zich echt gehoord voelen in alle kanalen waar zij zich thuis voelen. Marike: “Messaging en automation helpen ons te focussen op het échte gesprek. Zo zijn we klanten niet alleen beter en sneller van dienst, maar creëer je ook werkplezier voor medewerkers. Voice is voor mij de logische vervolgstap. De intuïtieve ervaring van voice-technologie anticipeert op de behoeften van de klant om op een natuurlijke manier en in eigen woorden met organisaties te communiceren. De toekomst van marketing, sales en service is intent based en conversational. Ik hoop met mijn ervaring op het gebied van kanaaltransformatie en innovatie een bijdrage te leveren binnen de Commissie Voice.”

Naast de nieuwe leden bestaat de Commissie Voice verder: Maarten Lens-Fitzgerald (voorzitter), Anja de Castro (freelance conversational UX designer), Lee Boonstra (Google), Justin Meijer (Rabobank), Daan Gönning (Doop) en Carla Verwijmeren (SRM).

Ook interesse om aan als DDMA-lid aan te sluiten bij de Commissie Voice? Neem dan contact op met programmamanagers (info@ddma.nl).

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…
Lees meer
AI Act |

Het organiseren van AI: hoe kom je uit de speelfase? – de belangrijkste inzichten uit het eerste DDMA Decision Makers Breakfast van 2024 

AI is in razend tempo gehele bedrijfsprocessen aan het herdefiniëren. De sleutel tot het écht waardevol inzetten van AI-technologie zit hem in je implementatie-aanpak. Veel organisaties verkennen de mogelijkheden van…
Lees meer
Conversational AI |

Mastering WhatsApp marketing automation: Tips and tricks

As marketers, we’re familiar with the classic marketing channels. Email, PPC, SEO, social media, even SMS. But, what about WhatsApp…? WhatsApp isn’t just a personal messaging app, it also boasts marketing…