Spring naar content

De uitbreiding van de Commissie Voice sluit aan bij ons doel om het geloof in het ‘spraakkanaal’ te laten toenemen, door merken en uitgevers de kansen ervan te laten zien voor marketing, sales én service. De commissie streeft er de komende jaar naar om het gebruik van voice van de early adopters naar de early majority te brengen en een vaste plek te geven in de digitale transformatie. Recent bracht de commissie een nieuwe whitepaper naar buiten: The Ultimate Guide to Conversational Analytics. Over dit onderwerp vindt op 25 maart ook een Digital Talk plaats.

Richard de Vries (Philips): “Ik hoop design en CRO te combineren met de wereld van voice en conversational AI.”

Bij Philips maakt Richard de Vries als Conversational AI Lead web-ervaringen tot betekenisvolle conversaties. Dit doen hij en zijn team onder meer door het ontwerpen, bouwen, experimenteren en optimaliseren van chatbots, platform assistants en voice skills. Richard heeft een achtergrond in design waar experimenteren ook een belangrijk deel van het ontwerpproces is. Ook heeft hij lang in de CRO-wereld gewerkt waar hij zowel kwalitatieve als kwantitatieve data gebruikte in zijn ontwerpmethodiek. Richard: “Binnen de commissie neem ik mijn achtergrond in design en CRO mee in de wereld van voice en conversational AI. Op deze manier hoop ik de sector te kunnen innoveren en leiden naar human centered marketing.”

Marike van de Klomp (Vattenfall): “Met voice-technologie kun je anticiperen op de behoeften van de klant om op een natuurlijke manier met organisaties te communiceren.”

Bij Vattenfall is Marike verantwoordelijk voor de groeistrategie van Conversational Channel experiences. Hierbij is ze voortdurend op zoek naar de optimale mix van digitale interacties en menselijke gesprekken. Een mix die zichtbaar bijdraagt aan excellente klantbelevingen zodat klanten zich echt gehoord voelen in alle kanalen waar zij zich thuis voelen. Marike: “Messaging en automation helpen ons te focussen op het échte gesprek. Zo zijn we klanten niet alleen beter en sneller van dienst, maar creëer je ook werkplezier voor medewerkers. Voice is voor mij de logische vervolgstap. De intuïtieve ervaring van voice-technologie anticipeert op de behoeften van de klant om op een natuurlijke manier en in eigen woorden met organisaties te communiceren. De toekomst van marketing, sales en service is intent based en conversational. Ik hoop met mijn ervaring op het gebied van kanaaltransformatie en innovatie een bijdrage te leveren binnen de Commissie Voice.”

Naast de nieuwe leden bestaat de Commissie Voice verder: Maarten Lens-Fitzgerald (voorzitter), Anja de Castro (freelance conversational UX designer), Lee Boonstra (Google), Justin Meijer (Rabobank), Daan Gönning (Doop) en Carla Verwijmeren (SRM).

Ook interesse om aan als DDMA-lid aan te sluiten bij de Commissie Voice? Neem dan contact op met programmamanagers (info@ddma.nl).

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact

Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital…
Lees meer
AI Act |

Zo kijken marketingbeslissers naar AI – de belangrijkste inzichten uit het DDMA Decision Makers Breakfast

De enorme vlucht van AI levert tal van vragen op voor marketingleiders, voor nu én de toekomst. Zijn we getuige van een technologische revolutie of is het vooral een evolutie…