Spring naar content

Dirk de Raaff (Air France-KLM): “Het is cruciaal om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe AI daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie”

Dirk is sinds 2018 in dienst bij Air France-KLM in verschillende rollen waarbij bijna altijd data/analytics of AI een groot component vormde. Momenteel is hij werkzaam als Head of Quantitative Marketing manager binnen KLM Digital Marketing. Daar werkt hij in een gepassioneerd team aan het verbeteren van de marketing en klantervaring door middel van data.

Dirk: “In de afgelopen jaren is Artificial Intelligence uitgegroeid tot een breed begrip, en de opwinding rondom dit thema is enorm toegenomen. Mijn streven in zowel mijn huidige als voorgaande functies bij Air France-KLM is altijd geweest om te begrijpen hoe je AI concreet en praktisch kunt toepassen binnen een bedrijfscontext. Ik heb actief gezocht naar manieren om AI tastbaar te maken voor een onderneming. Daarnaast heb ik een helder inzicht in het traject dat een organisatie of team moet doorlopen om uiteindelijk waarde te putten uit AI, waarbij het cruciaal is om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe het daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie. Tot slot is mijn interesse breder dan alleen AI en zijn eigenlijk alle datagedreven ontwikkelingen iets waar ik enthousiast van word.”

Victor Eekhof (Studio Vi): “Ik geloof dat met inzet en multidisciplinaire kennis en ervaringen nieuwe ideeën kunnen ontstaan die de sector verder kunnen ontwikkelen.”

Victor is medeoprichter van digital agency Studio Vi, dat al 9 jaar actief is in het ontwikkelen van strategieën, het ontwerpen van webproducten, en de laatste jaren in het creëren van AI-oplossingen. Victor heeft een achtergrond in webontwikkeling, maar is iemand die zich meer horizontaal dan verticaal ontwikkelde. In de loop der jaren heeft hij daarom verschillende rollen gehad bij verschillende soorten bedrijven, van freelance werk tot grote ondernemingen.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing werkzaam bij adverteerder (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand…
Lees meer
DDMA |

DDMA Ledenagenda 2025 Q3 en Q4

Het is alweer september, hét startsein van de DDMA Ledenagenda voor de tweede helft van 2025. Ook dit najaar belooft het weer een inspirerend jaar te worden, boordevol kennis en…