Spring naar content

Dirk de Raaff (Air France-KLM): “Het is cruciaal om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe AI daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie”

Dirk is sinds 2018 in dienst bij Air France-KLM in verschillende rollen waarbij bijna altijd data/analytics of AI een groot component vormde. Momenteel is hij werkzaam als Head of Quantitative Marketing manager binnen KLM Digital Marketing. Daar werkt hij in een gepassioneerd team aan het verbeteren van de marketing en klantervaring door middel van data.

Dirk: “In de afgelopen jaren is Artificial Intelligence uitgegroeid tot een breed begrip, en de opwinding rondom dit thema is enorm toegenomen. Mijn streven in zowel mijn huidige als voorgaande functies bij Air France-KLM is altijd geweest om te begrijpen hoe je AI concreet en praktisch kunt toepassen binnen een bedrijfscontext. Ik heb actief gezocht naar manieren om AI tastbaar te maken voor een onderneming. Daarnaast heb ik een helder inzicht in het traject dat een organisatie of team moet doorlopen om uiteindelijk waarde te putten uit AI, waarbij het cruciaal is om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe het daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie. Tot slot is mijn interesse breder dan alleen AI en zijn eigenlijk alle datagedreven ontwikkelingen iets waar ik enthousiast van word.”

Victor Eekhof (Studio Vi): “Ik geloof dat met inzet en multidisciplinaire kennis en ervaringen nieuwe ideeën kunnen ontstaan die de sector verder kunnen ontwikkelen.”

Victor is medeoprichter van digital agency Studio Vi, dat al 9 jaar actief is in het ontwikkelen van strategieën, het ontwerpen van webproducten, en de laatste jaren in het creëren van AI-oplossingen. Victor heeft een achtergrond in webontwikkeling, maar is iemand die zich meer horizontaal dan verticaal ontwikkelde. In de loop der jaren heeft hij daarom verschillende rollen gehad bij verschillende soorten bedrijven, van freelance werk tot grote ondernemingen.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing…
Lees meer
DDMA |

Commissievoorzitter Jan Hendrik Fleury over 20 jaar DDMA

Jan Hendrik is al 12 jaar actief bij DDMA. Eerst als commissielid en inmiddels acht jaar als voorzitter van de commissie Data, Decisions en Engagement. Hoe kijkt hij terug op…
Lees meer
DDMA |

DDMA stelt Luuk Ros aan als teamlead content & community

DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Luuk Ros, hiervoor werkzaam als Manager Merk & Media bij NIMA en hoofdredacteur bij Marketingfacts, aangesteld als teamlead content & community.