Spring naar content

Dirk de Raaff (Air France-KLM): “Het is cruciaal om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe AI daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie”

Dirk is sinds 2018 in dienst bij Air France-KLM in verschillende rollen waarbij bijna altijd data/analytics of AI een groot component vormde. Momenteel is hij werkzaam als Head of Quantitative Marketing manager binnen KLM Digital Marketing. Daar werkt hij in een gepassioneerd team aan het verbeteren van de marketing en klantervaring door middel van data.

Dirk: “In de afgelopen jaren is Artificial Intelligence uitgegroeid tot een breed begrip, en de opwinding rondom dit thema is enorm toegenomen. Mijn streven in zowel mijn huidige als voorgaande functies bij Air France-KLM is altijd geweest om te begrijpen hoe je AI concreet en praktisch kunt toepassen binnen een bedrijfscontext. Ik heb actief gezocht naar manieren om AI tastbaar te maken voor een onderneming. Daarnaast heb ik een helder inzicht in het traject dat een organisatie of team moet doorlopen om uiteindelijk waarde te putten uit AI, waarbij het cruciaal is om voorbij de hype te gaan en te onderzoeken hoe het daadwerkelijk kan bijdragen aan de doelen van de organisatie. Tot slot is mijn interesse breder dan alleen AI en zijn eigenlijk alle datagedreven ontwikkelingen iets waar ik enthousiast van word.”

Victor Eekhof (Studio Vi): “Ik geloof dat met inzet en multidisciplinaire kennis en ervaringen nieuwe ideeën kunnen ontstaan die de sector verder kunnen ontwikkelen.”

Victor is medeoprichter van digital agency Studio Vi, dat al 9 jaar actief is in het ontwikkelen van strategieën, het ontwerpen van webproducten, en de laatste jaren in het creëren van AI-oplossingen. Victor heeft een achtergrond in webontwikkeling, maar is iemand die zich meer horizontaal dan verticaal ontwikkelde. In de loop der jaren heeft hij daarom verschillende rollen gehad bij verschillende soorten bedrijven, van freelance werk tot grote ondernemingen.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Privacy Waarborg in de praktijk: dit zijn de inzichten uit 2024

Het Compliance Comité heeft haar Jaarbericht 2024 gepubliceerd. Dit onafhankelijke comité beoordeelt audits voor het toekennen van het DDMA Privacy Waarborg, een keurmerk dat organisaties helpt inzicht te krijgen in…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context

Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor…
Lees meer
Creative |

Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing

De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM),…