Spring naar content

DDMA-survey onder juristen in de achterban
In het artikel ‘The cookies has crumbled: custom audiences to the rescue’ bespreken de drie privacy-experts voor welke doeleinden custom audiences-diensten gebruikt worden. Ze verwijzen hierbij naar cijfers uit een survey dat is uitgezet onder juristen uit de DDMA-achterban. De cijfers maken beter inzichtelijk welke vormen van custom audiences er zijn, en hoe deze diensten gezien moeten worden vanuit het perspectief van AVG-compliance.

Toestemming nodig voor inzet custom audiences?
In het artikel wordt ook ingegaan op de vraag of je toestemming nodig hebt voor het inzetten van custom audiences. Daarover schreven onze legal counsels eerder al de Explained: Customer Audiences, die als bron diende voor het artikel.

Meer weten? Stel je vraag via legal@ddma.nl of meld je aan voor de DDMA legal nieuwsbrief om altijd op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Matthias de Bruyne

Voormalig Senior legal counsel bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

Waarom de cookieless world een kans is

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Het verdwijnen van third-party cookies is daarbij een van de meest impactvolle ontwikkelingen. Hoewel deze cookieless world op korte…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze…