Spring naar content

DDMA-survey onder juristen in de achterban
In het artikel ‘The cookies has crumbled: custom audiences to the rescue’ bespreken de drie privacy-experts voor welke doeleinden custom audiences-diensten gebruikt worden. Ze verwijzen hierbij naar cijfers uit een survey dat is uitgezet onder juristen uit de DDMA-achterban. De cijfers maken beter inzichtelijk welke vormen van custom audiences er zijn, en hoe deze diensten gezien moeten worden vanuit het perspectief van AVG-compliance.

Toestemming nodig voor inzet custom audiences?
In het artikel wordt ook ingegaan op de vraag of je toestemming nodig hebt voor het inzetten van custom audiences. Daarover schreven onze legal counsels eerder al de Explained: Customer Audiences, die als bron diende voor het artikel.

Meer weten? Stel je vraag via legal@ddma.nl of meld je aan voor de DDMA legal nieuwsbrief om altijd op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Matthias de Bruyne

Voormalig Senior legal counsel bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
AVG |

Reclamevrije abonnementen op Facebook en Instagram: 4 juridische lessen voor paywalls

Recent oordeelde de Europese rechter dat toestemming vereist is voor gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram. Naar aanleiding daarvan kondigt Meta nu een advertentievrije variant van beide diensten aan. Vanaf…
Lees meer
Cookies |

Harnessing First-Party Data: A Balance of Knowledge and Trust

Data has always been an invaluable asset, and this won’t change in the foreseeable future. On the contrary, due to the many developments in the online world, data is becoming…