Spring naar content

“De commissie begon circa 17 jaar geleden als commissie ‘Datakwaliteit’ en had als voorzitter het ‘icoon’ in datakwaliteit Holger Wandt. Holger was een aimabele vakman die mensen wist te verbinden.” 

Holger en Jan Hendrik samen bij de DDMA Datadag 2013. 

“Na zijn overlijden heb ik in 2017 de voorzittersrol overgenomen en is de commissie  verbreed van ‘Datakwaliteit’ naar ‘Data, Decisions en Engagement.’ Met bekende activiteiten zoals de Customer Data Awards en het Data-Driven Marketing Onderzoek. Maar daarnaast ook roundtable-sessies, podcasts en vele artikelen en events. Wij verweven ook governance aspecten zoals data governance, data privacy compliance  en ethiek in de content. Dit is beleid bij DDMA en dat is een kracht.  

DDMA verbindt namelijk sinds de oprichting de drie cruciale pijlers in het datagedreven vak door een evenwicht te faciliteren en te realiseren tussen belangen van consumenten (1), belangen van organisaties (2) die datagedreven werken gebruiken voor service en marketing en de belangen van de toeleveranciers (3). Daarnaast is DDMA betrokken bij wet- en regelgeving en bij de interpretatie van de regelgeving in de praktijk door toezichthouders en organisaties die data, privacy en ethiek toepassen. Zonder DDMA geen cohesie. Dat is geweldig om aan bij te dragen! 

Het bevlogen DDMA-team en de commissies samen dragen zorg voor een toekomstgerichte vereniging. Waar altijd ruimte is geweest voor een feestje. Want het vak gaat over mensen en vrijwilligers uit de commissies die hun schaarse tijd vrijmaken voor het grotere belang. En samen lachen hoort daar zeker bij!” 

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search

The way marketing effectiveness is measured has changed drastically compared to the past. As we move toward a future where marketing investments and their returns increasingly depend on privacy-focused solutions,…
Lees meer
DDMA |

DDMA zoekt een Ervaren Salesmarketeer

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Werken bij…