Spring naar content

Juryvoorzitter Frans Reichardt: “De genomineerde e-mailprofessionals zijn stuk voor stuk waardige vertegenwoordigers van het e-mailvak. De jurydag in september zal uitwijzen wie van hen met de eer gaat strijken. Wat betreft de ingezonden e-mailcampagnes hebben we geen nieuwe technieken of toepassingen gezien. Veel van wat we zien, hebben we eerder gezien. De genomineerde campagnes zijn niettemin in meerdere opzichten – gebruik van data, techniek, e-maildesign en klantgerichtheid – prachtig en krachtig. De winnende e-mailcampagne kan een inspiratiebron zijn voor toekomstige campagnes.”

De DDMA E-mail Awards worden dit jaar voor de negende keer uitgereikt. Alle ingezonden cases en motivaties zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer creativiteit, effectiviteit en klantgerichtheid. Naast juryvoorzitter Frans Reichart bestaat de vakjury uit Lonieke Schepers (Wereld Natuur Fonds), Marjolein Kleinberg (TUI Group), Saartje de Wit (Emailhuis), Marc Borgers (100%driven), Ruben Zantingh-Božić (Marketing Enzym) en Martin Boschhuizen (Boschhuizen Marketingadvies).

Battle of the Agencies: de genomineerden maken dit jaar twee e-mails

Nieuw bij de Battle of the Agencies dit jaar is dat de genomineerden niet één, maar twee e-mails moeten creëren voor de opdrachtgever van deze editie: DPG Media. Om mee te doen hebben alle bureaus eerst een motivatie moeten indienen. Op basis hiervan heeft DPG Media drie bureaus geselecteerd die met elkaar de strijd mogen aangaan om wie de beste e-mailcampagne maakt voor DPG Media. Om een eerlijk beoordelingsproces te waarborgen zijn alle motivaties geanonimiseerd voordat DPG Media ze te zien kreeg. Uiteindelijk waren het bureaus Growing Minds, 100%EMAIL en RapidSugar die DPG Media wisten te overtuigen.

De uitreiking van de DDMA E-mail Awards 2021 vindt plaats tijdens de DDMA Email Summit op donderdag 30 september 2021 in de Kromhouthal in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

How Neleman wijnen uses marketing automation for engaging their audience

Neleman wijnen, a leading producer of organic wines, has experienced impressive growth since its founding in 2014 by Derrick Neleman. The company is committed to sustainability and social responsibility, which…
Lees meer
E-mail |

Discover the Magic of Interactive Email Marketing

In the rapidly evolving world of digital marketing, brands are constantly competing for consumers’ attention. With hundreds of emails flooding inboxes daily, it’s crucial to stand out and remain relevant.…
Lees meer
Conversational AI |

Mastering WhatsApp marketing automation: Tips and tricks

As marketers, we’re familiar with the classic marketing channels. Email, PPC, SEO, social media, even SMS. But, what about WhatsApp…? WhatsApp isn’t just a personal messaging app, it also boasts marketing…