Spring naar content

Juryvoorzitter Frans Reichardt: “De genomineerde e-mailprofessionals zijn stuk voor stuk waardige vertegenwoordigers van het e-mailvak. De jurydag in september zal uitwijzen wie van hen met de eer gaat strijken. Wat betreft de ingezonden e-mailcampagnes hebben we geen nieuwe technieken of toepassingen gezien. Veel van wat we zien, hebben we eerder gezien. De genomineerde campagnes zijn niettemin in meerdere opzichten – gebruik van data, techniek, e-maildesign en klantgerichtheid – prachtig en krachtig. De winnende e-mailcampagne kan een inspiratiebron zijn voor toekomstige campagnes.”

De DDMA E-mail Awards worden dit jaar voor de negende keer uitgereikt. Alle ingezonden cases en motivaties zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer creativiteit, effectiviteit en klantgerichtheid. Naast juryvoorzitter Frans Reichart bestaat de vakjury uit Lonieke Schepers (Wereld Natuur Fonds), Marjolein Kleinberg (TUI Group), Saartje de Wit (Emailhuis), Marc Borgers (100%driven), Ruben Zantingh-Božić (Marketing Enzym) en Martin Boschhuizen (Boschhuizen Marketingadvies).

Battle of the Agencies: de genomineerden maken dit jaar twee e-mails

Nieuw bij de Battle of the Agencies dit jaar is dat de genomineerden niet één, maar twee e-mails moeten creëren voor de opdrachtgever van deze editie: DPG Media. Om mee te doen hebben alle bureaus eerst een motivatie moeten indienen. Op basis hiervan heeft DPG Media drie bureaus geselecteerd die met elkaar de strijd mogen aangaan om wie de beste e-mailcampagne maakt voor DPG Media. Om een eerlijk beoordelingsproces te waarborgen zijn alle motivaties geanonimiseerd voordat DPG Media ze te zien kreeg. Uiteindelijk waren het bureaus Growing Minds, 100%EMAIL en RapidSugar die DPG Media wisten te overtuigen.

De uitreiking van de DDMA E-mail Awards 2021 vindt plaats tijdens de DDMA Email Summit op donderdag 30 september 2021 in de Kromhouthal in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

UNICEF, Leen Bakker, T-Mobile en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2022

De winnaars van de DDMA EMAS Awards zijn vandaag bekendgemaakt. UNICEF won in de categorie Optimization en Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. In…
Lees meer
E-mail |

April Mullen (Women of Email & SparkPost, a MessageBird company): “Email marketers spend so much time on execution but not nearly enough time on strategy”

April Mullen describes herself as an email geek with experience on both brand and agency sides. In 2016 she co-founded Women of Email, a professional network with 6,000 members aimed…
Lees meer
E-mail |

Mike Nelson (Really Good Emails): ‘Email design isn’t just about how “pretty” something looks, but also about cadence, content and clarity.’

Really Good Emails is a website that showcases the best emails that hit the inbox, which according to Mike Nelson, one of its founders and speaker at the EMAS 2022,…