Spring naar content

Frans Reichardt, voorzitter van de vakjury van de DDMA E-mail Awards: “Met Niels Gleditzsch en Carglass® kennen de DDMA E-mail Awards opnieuw twee uitstekende winnaars. Niels is een klantgedreven en datagedreven e-mailprofessional met focus op resultaat. Hij heeft een heldere visie op het combineren van kanalen en content en neemt anderen hierin mee. Tijdens de pandemie is Niels erin geslaagd effectief in te spelen op de urgente behoefte aan intensieve communicatie met klanten. Hiermee heeft hij uitstekende resultaten behaald. Met de geautomatiseerde transactionele GLAS-campagne heeft Carglass® daarnaast een buitengewoon klantgerichte e-mailcampagne ontwikkeld. De campagne is goed voor klanten én voor Carglass®. Dat de impact van elke minieme wijziging in de campagne op het aantal succesvolle afspraken kan worden berekend, verdient een groot compliment.”

Beste E-mail Campagne: GLAS-Campagne – de ideale digital klantreis

Met hun GLAS-campagne verslaat Carglass® Nederland de andere genomineerden bol.com en YoungCapital. De campagne bestaat al een tijdje maar is in de loop der jaren stapsgewijs uitgebouwd om te voldoen aan de wensen van de klant én die van Carglass® Nederland. De huidige campagne richtte zich op personalisatie om het aantal afspraakannuleringen en waste calls te verkleinen en daarmee het aantal succesvol afgeronde afspraken te vergroten. Volgens de jury lagen de drie genomineerden dicht bij elkaar, maar stak Carglass® Nederland er bovenuit.

Bjorn Smulders, Manager van Customer Experience bij Carglass® Nederland: “Deze award is een supermooie erkenning voor ons harde werk. Onze case ging breder dan e-mail en ik ben ontzettend blij en trots dat de jury dat heeft gewaardeerd, en daarmee de beweging die we hebben gemaakt heeft opgemerkt en beloond. De vragen van de jury hebben ons geïnspireerd om de volgende stappen te zetten en datagedreven e-mailmarketing binnen Carglass® Nederland naar een hoger plan te tillen, zodat we nog meer klanten blij kunnen maken”.

E-mail Professional van het Jaar: Niels Gleditzsch (Albert Heijn)

Niels Gleditzsch laat de andere genomineerden Quint Wapenaar (Basic-fit) en Patrick van Wattum (MailCampaigns) achter zich en is verkozen tot E-mail Professional van het Jaar. Volgens de jury is Niels klant- en datagedreven en sterk gefocust op resultaat. Hij neemt anderen mee in zijn visie dat e-mail geen op zichzelf staand kanaal is, maar altijd onderdeel van het geheel.

Niels Gleditzsch, manager e-mailmarketing & CRM bij Albert Heijn: “Deze winst is een mooie bevestiging van mijn werk, maar ik doe alles natuurlijk in samenwerking met het hele team. Het is een prachtige bekroning, zeker met de uitdagingen die de afgelopen 1,5 jaar met zich meebracht. Ik ben ontzettend blij dat de jury dit met deze prachtige bekroning heeft erkend.”

Battle of the Agencies: 100%EMAIL

Als laatste streden Growing Minds, Rapidsugar en 100%EMAIL om de titel in de Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een campagne van twee e-mails – een eerste mail en een remindermail – voor DPG Media, die abonnees stimuleert een tweede abonnement op een andere titel af te sluiten. Volgens opdrachtgever DPG Media kwam de propositie van 100%EMAIL duidelijk naar voren. Daarnaast was de uitgever enthousiast over de interactiviteit van de eerste mail en de uitstekende resultaten op het gebied van conversie.

Michael Straathof, Managing Partner bij 100%EMAIL: “Ons concept was toegespitst op het selecteren van zoveel mogelijk klanten door het toepassen van zelfselectiemethodieken. Vanuit de overtuiging dat klanten van DPG Media al meerdere malen zijn benaderd met hetzelfde aanbod, vonden we dat deze mail een sterke, persoonlijke touch moest hebben. We zijn uitgekomen op een tekstuele, niet-reclamische e-mail. Dit bleek een gouden greep, zo lieten de resultaten van het aantal afgesloten abonnementen zien. 100%EMAIL is supertrots om wederom de strijd der e-mailmarketingbureaus te hebben gewonnen.”

Over de DDMA E-mail Awards

DDMA E-mail Awards worden normaal gesproken jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar wederom is verplaatst naar volgend jaar. De uitreiking van de awards ging wél door tijdens een losstaande editie en vond plaats op donderdag 30 september in Hoogtij Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De E-mail Awards wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren. De volgende DDMA Email Summit vindt plaats op 10 februari 2022.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Commissie E-mail heeft twee nieuwe leden

De DDMA Commissie E-mail heeft er in de afgelopen maanden twee nieuwe leden bij gekregen. Niemand minder dan Carmen Ploeger, unit lead & senior email marketing engineer bij PI Marketing,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
DDMA |

Call for participation opens for 3rd edition of GDMA’s International Email Benchmark

2023 was another big year for email marketers. Following on the success of the second edition, the Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data &…