Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

De DDMA cijfersessie: Dapper Delen Met Anderen!

Vorige week mocht ik voor het tweede jaar op rij een geweldig informatieve bijeenkomst modereren: de jaarlijkse cijfersessie van branchevereniging DDMA. Inmiddels een begrip in goededoelenland. Alle aanwezige goede doelen hadden van te voren hun cijfers aangeleverd. Wat is het toch fijn dat we in…
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

10 inzichten over de toekomst van fondsenwerving

Hoe ziet fondsenwerving er in 2028 uit? Dat was het uitgangspunt van de DDMA Ontbijtsessie Toekomst van Fondsenwerving op 31 januari 2023. Met fondsenwervers van uiteenlopende goede doelen voerden we gesprekken over nieuwe inkomstenbronnen, de inrichting van teams en het belang van investeren. Dit zijn…
Lees meer
Fieldmarketing Fondsenwerving Telemarketing
Nieuws |

DDMA uit zorgen over nieuwe plannen Ministerie EZK voor telemarketing en colportage

Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft recent nieuwe plannen voor maatregelen gericht op telemarketing en colportage (huis-aan-huiswerving) gedeeld in een sessie met verschillende stakeholders. In samenwerking met een aantal andere brancheverenigingen heeft DDMA via een brief zorgen geuit over de nieuwe plannen.…
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

Tips & Tricks: Hoe werf je en je behoud je als zakelijke fondsenwerver partijen uit de MKB-markt?

Veel organisaties willen iets bijdragen aan een betere wereld en een mogelijkheid is om dan een goed doel te steunen. De afgelopen jaren zijn veel goede doelen gestart met het maken van een strategie voor het werven en behouden van de MKB-markt. Op 24 mei…
Lees meer
Fondsenwerving Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Wetswijziging Telemarketing: verruiming van klantrelatie voor goede doelen

Voor veel goede doelen is telemarketing een belangrijk kanaal om fondsen te werven. De wijziging van de Telecommunicatiewet (Tw) zorgde dan ook voor veel vragen over de impact hiervan. Met name de verruiming van het begrip klantrelatie en de invulling daarvan was een heet hangijzer.…
Lees meer
Fondsenwerving Legal
Artikel |

Mag een organisatie een symbolisch bedrag overmaken om klanten te bedanken of om reclame te maken?

Het verplicht vragen om toestemming is een van de belangrijkste voorwaarden voor commerciële en charitatieve communicatie. Maar in hun creativiteit bedenken organisaties soms alternatieve manieren om te communiceren waarbij het soms onduidelijk is welke regels precies gelden. Een voorbeeld is het overmaken van een symbolisch…
Lees meer
Fondsenwerving
Case |

De Fietsersbond werft nieuwe leden met een hypergepersonaliseerde E-mailcampagne

De Fietsersbond, RaisingResults en ENRA verzekeringen hebben de handen ineengeslagen in een campagne waarin zij fietsverzekeringsklanten activeren om lid te worden van de Fietsersbond (en lid te blijven), zonder klantgegevens te ontvangen van de verzekeraar. Het resultaat: een gepersonaliseerd lead nurturing traject van een jaar,…
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

Fondsen werven tijdens de coronacrisis

Hoe kun je passend en verantwoord fondsen werven tijdens de crisis en welke kanalen zijn daarvoor op dit moment het meest geschikt? Om antwoord te krijgen op deze vragen organiseerden wij vorige week de eerste DDMA non-profit member meetup voor fondsenwervers particuliere markt in digitale…
Lees meer
Fondsenwerving
Nieuws |

Ilse Beckers, Cliniclowns: ‘Actualiseer de fondsenwervende boodschap door je relevantie juist in deze tijd te laten zien.’

Als verbinder in de data-driven marketingsector willen we onze leden samenbrengen door te laten zien hoe zij omgaan met de implicaties van de coronacrisis. Hoe dealen zij met het massaal omschakelen naar thuiswerken? En wat voor gevolgen heeft de crisis voor campagne-activiteiten van goede doelen?…
Lees meer
E-mail Fondsenwerving
Nieuws |

De nationale E-mail Benchmark 2018: goede doelen branche scoort goed in open en klikgedrag

Amsterdam, 21 juni 2018 – Vandaag onthult DDMA, branchevereniging voor data en marketing, de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018. De Goede Doelen branche doet het goed tussen de commerciële partijen en is gemiddeld de grootste stijger wanneer het aankomt op de ratio’s. Kleine campagnes met…