Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Podcast |

Lisette Gouda (ANWB): De personalisatiereis van ANWB

In 2020 behaalde de ANWB de DDMA Customer Data Award met hun personalisatiecase, waarbij ze met behulp van een doordacht architectuurmodel de dienstverlening verbeterden en een aanzienlijke cultuurverandering doorgingen. Van losstaande personalisatie-initiatieven evolueerden ze naar een volledige omnichannel-strategie met de integratie van 7 verschillende kanalen.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Artikel |

Renkse Hoekstra (Friesland Campina): Neem als dataexpert het einddoel voor ogen, zodat je weet wat je gaat oplossen

Grotere organisaties hebben vaak moeite met het neerzetten van een datagedreven cultuur, dat blijkt al 2 jaar uit het jaarlijkse DDMA Data-Driven Marketing onderzoek. Oorzaak is vaak de moeizame relatie tussen de data- en businesszijde van organisaties. Hoe los je dit op? Wat heb nodig…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Legal Privacy
Artikel |

Datakluis: De mogelijke sleutel tot een veiliger en gepersonaliseerd web

Datakluis, een ambitieus initiatief om de controle over onze gegevens te herwinnen en zo een rijker gebruikersprofiel te creëren. De data van consumenten zitten in een figuurlijke kluis en de consument zelf heeft alleen de sleutel. Beoogde resultaat: volledige controle over je eigen data en…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Inclusiviteit in algoritmes: niet discrimineren of proactieve inclusie?

Algoritmes worden steeds meer ingezet om slimme beslissingen te maken en op die manier doelgroepen te classificeren, te ranken en gedrag te voorspellen. Maar hoe doe je dit op een eerlijke en inclusieve manier? Zonder mensen uit te sluiten of te benadelen? Onder leiding van…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Artikel |

Podcast Shaping the Future: AI en machine learning verandert de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Sanne van Mourik-Linsen, Teamlead Data Insights…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Artikel |

Column – Samenwerking tussen mens en machine wordt groter

Slimme algoritmes krijgen een steeds grotere rol binnen marketing. Denk aan voorspelmodellen om campagnes te optimaliseren of om af te leiden wat voor profiel iemand heeft op basis van online gedrag. Ook worden slimme, zelflerende modellen ingezet om marketingactiviteiten te automatiseren, denk aan e-mail flows…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Podcast |

Podcast Shaping the Future: Transparantie in artificial intelligence (AI) | Met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht & Mooncake)

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Marieke Peeters, Senior onderzoeker applied responsible…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Podcast |

Column | Het marketingteam van de toekomst: is learning agility belangrijker dan je skillset?

In een wereld waar ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen, zien we ook dat het marketingvak enorm aan het veranderen is. Zo worden er bijvoorbeeld marketingteams gevormd met andere expertises (meer analytics en tech skills) en heeft ‘agile werken’ zijn intrede gedaan bij organisaties.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Podcast |

Podcast Shaping the Future: Het marketingteam van de toekomst | Met Philippe Stulens (Randstad Groep)

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Philippe Stulens, CEO bij Randstad Groep,…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Podcast |

Podcast Shaping the Future: Max Pinas over een toekomst van digitale verbondenheid in Mixed Realities en Metaverses.

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een lid van de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. Als eerste aan de beurt is…