Spring naar content
Michael Nap (dentsuAchtung!): “Content moet iets zijn waar mensen daadwerkelijk op zitten te wachten”

 Michael begon ooit in de televisiewereld (o.a. The Voice of Holland, RTL Boulevard en RTL Late Night) en heeft daardoor een grote voorliefde voor redactionele content en way-of-work. In de jaren daarna werkte hij onder meer bij The Gardeners, Etcetera en DDB Unlimited als content en business director. Die twee werelden brengt hij nu samen als Head of Content & Social bij dentsuACHTUNG! Michael: “Een ding staat bij mij voorop: content moet iets zijn waar mensen daadwerkelijk op zitten te wachten. Iets dat waarde toevoegt aan hun tijdlijn, waardoor ze in theorie vrijwillig zouden moeten gaan kijken. Data is vaak een ondergeschoven kindje in het creatieve landschap. Aan de ene kant is er vanuit creatie vaak te weinig interesse in wat data allemaal voor het creatieve proces kan betekenen. Aan de andere kant worstelen we aan data-kant vaak met een goede vertaalslag van ruwe data naar creatieve insights, waar creatieven ook echt iets mee kunnen. De reden dat ik in deze DDMA-commissie plaatsneem is omdat ik de brug tussen deze twee werelden wil verstevigen en verankeren, zodat ze elkaar echt gaan versterken.”

Dionne van Dijk ( Accenture Interactive): “Met de juiste input kun je gepersonaliseerde en aandachttrekkende dingen maken waardoor de relevantie voor je doelgroep stijgt”

Dionne is inmiddels 4 jaar werkzaam als Social Advertising Consultant, op dit moment bij Storm Digital, onderdeel van Accenture Interactive. Ze is een echte social fanaat, actief op alle platformen. Dionne: “Ik hou van social advertising omdat het vakgebied mijn interesses in zowel data als creativiteit combineert. Met de juiste input kun je gepersonaliseerde en aandachttrekkende uitingen maken waardoor de relevantie voor je doelgroep stijgt. Zo behaal je de beste resultaten. Daarnaast is social een vakgebied dat altijd in ontwikkeling is. Kijk maar naar TikTok, wat nu enorm de lucht in schiet. Mijn focus ligt vooral op innovatie en de technische kant van advertising: Conversions API, Pixels, Image Templates en Feed Management. Dit doe ik voor een divers klantbestand met ieder een eigen social marketingmix. Dit maakt mijn baan dynamisch en spannend. Met deze ervaring hoop ik een waardevolle bijdrage te kunnen leveren binnen de Commisie Social Media.”

Michael Lindhout (VodafoneZiggo): “Onze belangrijkste aandachtsgebieden zijn automation, creativiteit, signals en measurement”
Michael Lindhout

Michael is inmiddels 9 jaar werkzaam binnen social media advertising. Daarbij heeft hij zich onder meer beziggehouden met het creatieve aspect, media buying-strategieën en de technische kant van social/online advertising. Hierbij heeft zijn focus altijd gelegen op het goed terecht laten komen van het juiste bericht bij de juiste persoon op het juiste moment, door middel van slimme strategieën, data en het gebruik van de juiste technologie. Als Head of Paid Social bij VodafoneZiggo is Michael onder meer verantwoordelijk geweest voor het opbouwen van het nieuwe paid social team, waarbij alle paid social activiteiten in-house werden gehaald om zowel het team als de business naar grote hoogte te stuwen. Michael: “Onze belangrijkste aandachtsgebieden zijn automation, creativiteit, signals en measurement. Door mijn ervaring in de online marketingsector aan zowel bureau- als klantzijde weet ik inmiddels wat er aan beide kanten gevraagd wordt. Deze ervaring en de nauwe samenwerking met data- en tech-specialisten zorgen ervoor dat ik samen met mijn team de social advertising activiteiten van VodafoneZiggo naar het hoogste niveau kan sturen. Ik heb ontzettend veel zin met deze ervaring deel te nemen binnen de Commissie.”

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversions are back, platform mix expands

The DDMA Social Advertising Benchmark 2025 shows that Dutch advertisers are increasingly focusing on conversions and a broader platform mix. Reddit continues to grow steadily, and TikTok gains market share…
Lees meer
DDMA |

DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversie maakt comeback, platformmix verbreed

De DDMA Social Advertising Benchmark 2025 laat zien dat Nederlandse adverteerders steeds meer inzetten op conversie en een bredere platformmix. Reddit groeit gestaag door en TikTok wint marktaandeel ten koste…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?

Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de…