Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Legal Telemarketing
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code voor Telemarketing

In de Reclamecode Telemarketing staan alle regels die de sector zichzelf oplegt. Deze regels zijn ondergebracht bij de Stichting Reclame Code en worden gehandhaafd door de Reclame Code Commissie. Deze code geldt voor alle organisaties die in Nederland aan telemarketing doen, ongeacht of ze lid…
Lees meer
Fieldmarketing Legal
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code Fieldmarketing

De Code voor Fieldmarketing wordt door de Stichting Reclame Code algemeen verbindend toegepast. Dit wil zeggen dat de CFM geldt voor alle adverteerders die gebruik maken van Fieldmarketing ongeacht of zij lid zijn van DDMA. Vanaf 1 augustus 2023 is de herziene versie van deze…
Lees meer
Fieldmarketing
Zelfreguleringscode |

Gedragscode: Code Fieldmarketing

In deze Gedragscode voor Fieldmarketing (GFM) (2015) zijn de gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn op de Fieldmarketingdiensten Directe Verkoop en Promotie (via de kanalen streetmarketing, door-to-door en evenementenwerving) door of namens leden van de branchevereniging DDMA. De GFM heeft tot doel dat fieldmarketing door…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Zelfreguleringscode |

Reclamecode Social Media & Influencer Marketing

Ook voor social media en influencer marketing geldt dat altijd duidelijk moet zijn dat sprake is van reclame. Sinds 2014 is deze verplichting nader uitgewerkt in de Reclamecode Social Media die is opgenomen in de Nederlandse Reclame Code. De ontwikkelingen in de sociale media gaan…
Lees meer
Legal Post
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code Postfilter

De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De Code is vernieuwd op 1 april 2021.
Lees meer
Legal Telemarketing
Zelfreguleringscode |

Balanstest Code Telemarketing

Sectoren en organisaties moeten alle relevante factoren afwegen om een redelijke termijn voor een klantrelatie te bepalen. Dit sluit aan bij het beginsel van accountability in de AVG. DDMA heeft hierbij een hulpmiddel in de vorm van een balanstest gemaakt.
Lees meer
Telemarketing
Zelfreguleringscode |

Gedragscode: Code Telemarketing

In deze Gedragscode voor Telemarketing zijn de gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn bij Telemarketing door of namens leden van de brancheorganisatie DDMA en KSF. De GTM heeft tot doel dat Telemarketing door de leden wordt ingezet op een verantwoorde manier zodat het vertrouwen van…
Lees meer
Influencermarketing Legal Social Media
Artikel |

Do’s and dont’s: Social Media & Influencer Marketing

De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing is een initiatief van DDMA. Deze regels zijn ondergebracht bij de Stichting Reclame Code en worden gehandhaafd door de Reclame Code Commissie. Deze code geldt voor alle organisaties die in Nederland aan influencer marketing doen, ongeacht of ze…
Lees meer
E-mail
Zelfreguleringscode |

Checklist Reclamecode E-mail

Een Checklist met de belangrijkste punten om te zien of er aan de bestaande wetgeving en aan de Code E-mail (vereisten over toestemming vragen, de verzending, inhoud, het gebruik van bestanden en de afmeldprocedure) wordt voldaan.
Lees meer
E-mail
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code Reclame via E-mail

De Code Verspreiding Reclame via E-mail (2012) is bedoeld als aanvulling op de Nederlandse spamwetgeving. E-mailmarketing scheidt zich af van spam door duidelijke regelgeving.