Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws
|
Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2025 geopend
De inschrijving voor de DDMA Customer Data Awards 2025 is officieel geopend. Voor de 19e keer gaat DDMA op zoek naar de meest vooruitstrevende organisaties in Nederland op het gebied van datagedreven marketing en klantgerichtheid. Organisaties kunnen tot en met 18 september 2025 hun case…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
De kracht van personalisatie: Data, relevantie en vertrouwen op de Webwinkel Vakdagen
Tijdens de Webwinkel Vakdagen 2025 – afgelopen 2 en 3 april in Utrecht – stond Lucas Bos namens de DDMA-commissie Data, Decisioning & Engagement op het podium met een heldere boodschap: personalisatie werkt – mits je het goed doet. In een presentatie voor een zaal…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws
|
Arnold van het Nederend nieuwe juryvoorzitter DDMA Customer Data Awards
Arnold van het Nederend, Director Customer Personalisation & Analytics bij KPN, is benoemd tot de nieuwe voorzitter van de vakjury van de DDMA Customer Data Awards. Na vier jaar als jurylid neemt hij nu het stokje over van Frank de Beun. Met zijn scherpe blik,…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Van data-overload naar impact: marketingteams in de crunch
Afgelopen donderdag 6 maart kwamen vijftien marketing- en dataspecialisten uit toonaangevende organisaties bijeen in Amsterdam voor een Elite-sessie van DDMA. Het centrale thema: hoe kunnen marketeers data beter benutten om daadwerkelijk impact te maken? Veel bedrijven zitten met de uitdaging dat ze over een overvloed…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Legal
Privacy
Artikel
|
Privacy, Data, and Effectiveness: The State of Digital Advertising in 2025
Digital advertising and measurement are evolving fast, driven by privacy centric measures. These driving forces consist of changing legislation, growing awareness for data ethics, privacy enhancing browsers and hardware, developments such as Google’s Privacy Sandbox and data clean room solutions. Also, there are ‘new kids…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Privacy Monitor 2025: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont
Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die dit jaar voor de tweede keer bestaat uit verdiepend, kwalitatief onderzoek in de vorm van…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Privacy Monitor 2025: Transparency in Online Privacy and Data Sharing Pays Off
Dutch consumers are becoming increasingly aware of their online privacy but still feel they have limited control over their data sharing. This is one of the key findings of the DDMA Privacy Monitor 2025, which for the second time includes in-depth qualitative research in the…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Zo werk je in 3 stappen naar klantcontact dat écht klantgericht is
Het beeld dat een klant heeft van een bedrijf wordt in grote mate bepaald door de manier waarop het bedrijf met hen communiceert en hen van dienst is op het moment dat deze het bedrijf nodig heeft. Iedere interactie – van een simpele factuur tot…

Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Nieuws
|
Vacature: lid commissie Data, Decisions & Engagement -DDE (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam bij een opdrachtgever en wil je een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van het data-driven marketingvak? De DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement zoekt versterking voor o.a. de organisatie van De Customer Data Awards!