Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Vacature: lid commissie Data, Decisions & Engagement (DDE)

Ben jij werkzaam bij een opdrachtgever en wil je een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van het data-driven marketingvak? De DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement zoekt versterking voor o.a. de organisatie van De Customer Data Awards!
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Research 2024 – Deep Dive 3: Apparent contradiction; no widespread adoption of AI within the marketing sector yet

Despite the fact that AI is on everyone’s lips, the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2024 reveals that AI is not yet widely applied within the marketing sector: 1 in 4 organizations regularly apply AI, especially for content creation (25%), digital marketing (27%) and campaign automation…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep Dive 3: Ogenschijnlijke tegenstelling; nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector

Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed wordt toegepast binnen de marketingsector, maar vooral op laagdrempelige gebieden als contentcreatie en digitale marketing. Is AI net zoiets als wat we in het verleden…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Experimentation & Optimisation Marketingteam van de toekomst Search
Artikel |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In deze derde aflevering van het derde seizoen van Shaping the Future duiken we samen met…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Capital C in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie Innovation.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Research 2024 – Deep dive 2: Soft skills are key in data-driven marketing sector

Paying sufficient attention to employees remains one of the most important topics for the future of the marketing profession; not only the (further) development of skills, but also attention to the individual characteristics of employees. Locating and retaining suitable employees remains a point of attention.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 2: Soft skills belangrijk in datagedreven marketingsector

Voldoende aandacht hebben voor medewerkers blijft een van de belangrijkste onderwerpen voor de toekomst van het marketingvak, niet alleen de (door)ontwikkeling van vaardigheden, maar ook aandacht voor persoonlijke eigenschappen van medewerkers. Het vinden en behouden van de juiste medewerkers blijft een aandachtspunt. Dit laat het…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Members-only
Whitepaper |

DDMA publiceert whitepaper: Nieuwe Martech kiezen – Zo doe je dat

Het kiezen van een nieuwe marketingtechnologie vraagt om een goed doordacht en uitgevoerd selectieproces. In samenwerking met de DDMA Werkgroep Martech publiceert DDMA daarom vandaag een nieuwe whitepaper: Nieuwe martech kiezen – zo doe je dat.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Study 2024 – Deep dive 1: Data quality and availability remains a headache for many organizations within the marketing sector

The availability, quality and application of data often remains under-utilized within the marketing sector in the Netherlands. This is evident from the 2024 Data-Driven Marketing Study (DDMO): an annual report of the marketing sector in the Netherlands, conducted by the industry association DDMA.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid voor veel organisaties in de marketingsector nog een hoofdpijndossier

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland.