Filters:
Sorteer op:

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
DDMA Stappenplan AI-geletterdheid: alles wat je moet weten om aan de vereiste te voldoen
Ook al is actief toezicht nog niet begonnen, AI-geletterdheid is een wettelijke verplichting vanaf 2 februari 2025. Toch blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 van DDMA dat de Nederlandse marketingsector daar nog lang niet klaar voor is. Slechts 18% van de organisaties stimuleert…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context
Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor professionals – bieden we een intensief programma aan rond de rol van kunstmatige intelligentie binnen…

Lees meer
Artificial Intelligence
Artikel
|
DDMA Elite: waar Nederlandse bedrijven echt over praten als het over AI gaat
Op donderdag 17 april 2025 kwamen zo’n twintig senior AI-professionals uit grote ‘marketingbedrijven’ bijeen bij Artefact in Utrecht. Geen congres, geen keynote, geen notulen of opnamen, maar een besloten sessie op uitnodiging van DDMA, onder de vlag van de Commissie Artificial Intelligence. Onderwerp van gesprek:…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Het juridische slagveld van AI Chatbots: Privacytoezichthouders staan op scherp
AI-chatbots zijn niet meer weg te denken uit de digitale wereld. Ze worden ingezet voor klantenservice, contentcreatie en zelfs strategisch advies. Maar terwijl de technologie zich razendsnel ontwikkelt, staan privacytoezichthouders op scherp. In dit artikel duiken we in de laatste juridische ontwikkelingen rondom AI-chatbots. We…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Privacy Monitor 2025: Transparency in Online Privacy and Data Sharing Pays Off
Dutch consumers are becoming increasingly aware of their online privacy but still feel they have limited control over their data sharing. This is one of the key findings of the DDMA Privacy Monitor 2025, which for the second time includes in-depth qualitative research in the…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Onderzoek
|
DDMA Privacy Monitor 2025: Transparante informatievoorziening rondom online privacy en data delen loont
Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die dit jaar voor de tweede keer bestaat uit verdiepend, kwalitatief onderzoek in de vorm van…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
DDMA bundelt AI-expertise: Commissies Conversational AI en AI worden één
We zijn verheugd om aan te kondigen dat de Commissie Conversational AI en de Commissie AI gecombineerd verder gaan onder één nieuwe commissie met de naam DDMA Commissie AI. In het kort gaat de commissie zich inzetten om innovatie, kennisdeling en ethisch verantwoord gebruik van…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Zo werk je in 3 stappen naar klantcontact dat écht klantgericht is
Het beeld dat een klant heeft van een bedrijf wordt in grote mate bepaald door de manier waarop het bedrijf met hen communiceert en hen van dienst is op het moment dat deze het bedrijf nodig heeft. Iedere interactie – van een simpele factuur tot…

Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Europese Commissie publiceert concept van ‘code of practice’ voor gebruik LLM’s
De Europese Commissie heeft op 14 november de eerste conceptversie van de Code of Practice voor General Purpose AI modellen (Code) gepubliceerd. De Code moet straks meer invulling geven aan de concrete verplichtingen in de AI Act bij het gebruik van large language models (LLM),…