Spring naar content

Elf genomineerde organisaties probeerden met uiteenlopende cases de jury te overtuigen van hun aanpak, zakelijke meerwaarde, creativiteit en (statistische) onderbouwing. De voltallige jury heeft inhoudelijk gediscussieerd over de uiteindelijke winnaar per categorie. Beerwulf won in de categorie Conversie, Transavia in de categorie Personalisatie en Lampenlicht was de winnaar in de categorie Mobiel. Bruynzeel won de prijs in de categorie Acquisitie, die dit jaar voor het eerst uitgereikt werd.

Frank Overbeek, voorzitter DDMA Commissie CRO, is trots op de positie die het evenement heeft bereikt binnen de sector. “De Dutch CRO Awards are here to stay! Met twee sprekers en het presenteren van de genomineerde cases op het event hebben we naast de Awards een sterk inhoudelijk programma. Er is duidelijk draagvlak in de CRO community voor een event als deze, waarbij inspirerende cases gecombineerd met bewezen resultaten, laat zien dat CRO een zeer waardevol onderdeel is van het verbeteren van het online rendement.”

Tijdens de award avond mochten de genomineerden in pitches van vijf minuten hun case voorleggen aan de aanwezigen. Na de pitches kon het publiek een stem uitbrengen en hiermee verkozen zij een winnaar van de publieksprijs. De winnaar van de publieksprijs: Landal GreenParks.

Award winnaars 2019 per categorie


Beerwulf winnaar Conversie

Beerwulf krijgt complimenten voor hun sterke aanleiding vanuit bedrijfsoogpunt. Dit werd in de case ook bevestigd vanuit gebruikersdata. De jury was blij eindelijk een test met goede learnings en testresultaten te zien. Ook het resultaat in euro’s was inzichtelijk. Voor de onderbouwing zijn meerdere bronnen gebruikt en de hypothese is in de ogen van de jury keurig gedefinieerd.

Transavia winnaar personalisatie

De aanleiding voor de test van Transavia en bureau iProspect was zeer duidelijk. De jury vindt het mooi om te zien hoe data inzicht geeft in de verandering van de behoefte van bezoekers naarmate de dag van vertrek dichterbij komt. Het aanspreken van de bezoeker op datgene wat hem/haar raakt werkt duidelijk in het creëren van resultaat. Het feit dat er eerst twee inconclusive experimenten aan vooraf gingen toont volgens de jury aan dat het belangrijk is om lering te trekken, en door te gaan met testen. In het geval van deze case heeft dit uiteindelijk geresulteerd in deze verbetering.

Lampenlicht winnaar Mobiel

De case van Lampenlicht en bureau Mintminds onderscheidt zich doordat er goed gebruik gemaakt is van tracking om het aangepaste element door te meten in de test. In de aanleiding van deze test heeft er volgens de jury een goede kwalitatieve validatie plaatsgevonden van de kwantitatieve bevindingen. Daarnaast is er in de analyse goed gekeken naar een verschil in gedrag tussen nieuwe versus terugkerende bezoekers. De jury ziet de test als een mooie learning doordat de behoefte van de bezoeker kennelijk veel beter wordt bediend.

Bruynzeel keukens winnaar Acquisitie

Bruynzeel en bureau Fingerspitz presenteerden een slimme toepassing van hyperlokaal targeten op de locatie van de concurrent. Met deze ads richt Bruynzeel zich tot de mensen die wikken en wegen tussen de verschillende aanbieders. De jury vond de case duidelijk onderbouwd, het heeft een mooie technische uitwerking en een originele testopzet. Door uitstekende kennis van de techniek en markt gecombineerd in een slimme campagne is volgens de jury een prachtig resultaat behaald.

De DDMA Dutch CRO Awards zijn een initiatief van de DDMA commissie CRO en zijn mede mogelijk gemaakt door de  golden sponsoren: ABTasty en Braingineers en de silver sponsoren: Optimizely en Fibeo.

Annabel van der Louw

Bureaumedewerker en Contentontwikkelaar bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

PostNL, TomTom en DELTA Fiber winnen DDMA Experimentation Heroes

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, maakt vandaag bekend welke Experimentation Heroes in de prijzen zijn gevallen. PostNL, TomTom en DELTA Fiber gaan met de winst naar huis in respectievelijk…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Optimization vs Personalization: How They Differ, Can Collaborate, and Learn from Each Other

While website optimization, achieved through A/B testing and various research methods, represents a more commonly practiced approach, personalization is still emerging. We definitely see more companies embracing Conversion Rate Optimization…