Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

Chiara Padalino en Jeroen Beelen (Save the Children): ‘Door te kiezen voor een best-of-breed oplossing zijn we niet afhankelijk van één leverancier’

Save the Children heeft de kracht van data en digitalisering omarmd om hun fondsenwerving naar nieuwe hoogten te tillen. In 2015 begonnen ze met een nieuwe, ambitieuze en datagedreven strategie en het resultaat mag er zijn: een inkomstengroei van 3 naar 25 miljoen! In dit…
Lees meer
Fondsenwerving
Case |

Case: Datagedreven fondsenwerving bij het Prinses Beatrix Spierfonds

Rolf Victorie is Hoofd Fondsenwerving bij het Prinses Beatrix Spierfonds. Wij spraken hem over wat nodig is om datagedreven te werken bij een fondsenwervende organisatie. We hebben het onder meer over teamsamenstelling, cruciale vaardigheden, de belangrijkste uitdagingen en de tooling die het Prinses Beatrix Spierfonds…
Lees meer
Fondsenwerving
Case |

Case: Datagedreven Fondsenwerving bij Stichting Vluchteling

Wij spraken Cyrille Koolhaas (Hoofd Fondsenwerving) en Sanju Singh (Data & CRM Coördinator) over datagedreven fondsenwerving bij Stichting vluchteling. Hoe zetten zij data in en welke systemen en toepassingen gebruiken ze? Hoe gebruiken ze data om in te spelen op actuele noodsituaties?
Lees meer
Fieldmarketing Fondsenwerving Legal Telemarketing
Nieuws |

Plan EZK voor verkoop via telefoon, aan de deur en op straat: dit weten we nu

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, aangekondigd nieuwe regels in te willen voeren voor duurovereenkomsten die via telemarketing en fieldmarketing afgesloten worden. Volgens het plan moeten consumenten voortaan na het verkoopgesprek de koop schriftelijk per brief of…
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

De DDMA cijfersessie: Dapper Delen Met Anderen!

Vorige week mocht ik voor het tweede jaar op rij een geweldig informatieve bijeenkomst modereren: de jaarlijkse cijfersessie van branchevereniging DDMA. Inmiddels een begrip in goededoelenland. Alle aanwezige goede doelen hadden van te voren hun cijfers aangeleverd. Wat is het toch fijn dat we in…
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

10 inzichten over de toekomst van fondsenwerving

Hoe ziet fondsenwerving er in 2028 uit? Dat was het uitgangspunt van de DDMA Ontbijtsessie Toekomst van Fondsenwerving op 31 januari 2023. Met fondsenwervers van uiteenlopende goede doelen voerden we gesprekken over nieuwe inkomstenbronnen, de inrichting van teams en het belang van investeren. Dit zijn…
Lees meer
Fieldmarketing Fondsenwerving Telemarketing
Members-only
Nieuws |

DDMA uit zorgen over nieuwe plannen Ministerie EZK voor telemarketing en colportage

Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft recent nieuwe plannen voor maatregelen gericht op telemarketing en colportage (huis-aan-huiswerving) gedeeld in een sessie met verschillende stakeholders. In samenwerking met een aantal andere brancheverenigingen heeft DDMA via een brief zorgen geuit over de nieuwe plannen.…
Lees meer
Fondsenwerving
Artikel |

Tips & Tricks: Hoe werf je en je behoud je als zakelijke fondsenwerver partijen uit de MKB-markt?

Veel organisaties willen iets bijdragen aan een betere wereld en een mogelijkheid is om dan een goed doel te steunen. De afgelopen jaren zijn veel goede doelen gestart met het maken van een strategie voor het werven en behouden van de MKB-markt. Op 24 mei…
Lees meer
Fondsenwerving Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Wetswijziging Telemarketing: verruiming van klantrelatie voor goede doelen

Voor veel goede doelen is telemarketing een belangrijk kanaal om fondsen te werven. De wijziging van de Telecommunicatiewet (Tw) zorgde dan ook voor veel vragen over de impact hiervan. Met name de verruiming van het begrip klantrelatie en de invulling daarvan was een heet hangijzer.…
Lees meer
Fondsenwerving Legal
Artikel |

Mag een organisatie een symbolisch bedrag overmaken om klanten te bedanken of om reclame te maken?

Het verplicht vragen om toestemming is een van de belangrijkste voorwaarden voor commerciële en charitatieve communicatie. Maar in hun creativiteit bedenken organisaties soms alternatieve manieren om te communiceren waarbij het soms onduidelijk is welke regels precies gelden. Een voorbeeld is het overmaken van een symbolisch…