Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Ticketverkoop DDMA NEXT 2025 gestart: ontdek waar marketing naartoe beweegt

De ticketverkoop voor DDMA NEXT 2025 is officieel gestart. Op donderdag 27 november 2025 in Hotel Arena Amsterdam organiseert DDMA opnieuw hét event voor marketing-, data- en communicatiebeslissers die verder willen kijken dan de waan van de dag. Geen terugblik op wat is geweest, maar…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement Marketingteam van de toekomst
Artikel |

Podcast Shaping the Future: visie als fundament voor retail in transitie

Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten, consumenten moordende concurrentie gewend zijn en technologie dagelijks verandert? Volgens Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org, begint het antwoord niet bij tools, platforms of AI – maar…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

DDMA Elite – Marketing ROI: leren sturen met onzekerheid

Waar geef je als merk je laatste marketing-euro aan uit? In een tijd waarin marketingbudgetten onder druk staan, zijn marketeers en dataspecialisten intensiever dan ooit bezig met de verantwoorde inzet ervan. Tijdens de besloten DDMA Elite-sessie over Marketing Return on Investment (MROI), georganiseerd door de…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Experimentation & Optimisation
Artikel |

Dit zijn de ‘harde’ succesfactoren voor een robuuste experimentatiecultuur

Experimenteren en testen wordt door CRO-marketeers vaak neergezet als dé motor achter exponentiële groei. Kijk naar bedrijven als Amazon, Booking, Airbnb, Zalando en Netflix—allemaal voormalige startups die dankzij experimenteren in minder dan 10 jaar wereldwijd succes boekten. Ook gevestigde namen als IBM en Microsoft zijn…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement E-mail
Artikel |

Making marketing automation work: here’s where to start

Marketing automation offers wonderful opportunities to make marketing, sales and service work better together. But in practice, it still often proves difficult to get systems to really land well in an organization.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Inschrijving DDMA Customer Data Awards 2025 geopend

De inschrijving voor de DDMA Customer Data Awards 2025 is officieel geopend. Voor de 19e keer gaat DDMA op zoek naar de meest vooruitstrevende organisaties in Nederland op het gebied van datagedreven marketing en klantgerichtheid. Organisaties kunnen tot en met 18 september 2025 hun case…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De kracht van personalisatie: Data, relevantie en vertrouwen op de Webwinkel Vakdagen

Tijdens de Webwinkel Vakdagen 2025 – afgelopen 2 en 3 april in Utrecht – stond Lucas Bos namens de DDMA-commissie Data, Decisioning & Engagement op het podium met een heldere boodschap: personalisatie werkt – mits je het goed doet. In een presentatie voor een zaal…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Arnold van het Nederend nieuwe juryvoorzitter DDMA Customer Data Awards

Arnold van het Nederend, Director Customer Personalisation & Analytics bij KPN, is benoemd tot de nieuwe voorzitter van de vakjury van de DDMA Customer Data Awards. Na vier jaar als jurylid neemt hij nu het stokje over van Frank de Beun. Met zijn scherpe blik,…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Van data-overload naar impact: marketingteams in de crunch

Afgelopen donderdag 6 maart kwamen vijftien marketing- en dataspecialisten uit toonaangevende organisaties bijeen in Amsterdam voor een Elite-sessie van DDMA. Het centrale thema: hoe kunnen marketeers data beter benutten om daadwerkelijk impact te maken? Veel bedrijven zitten met de uitdaging dat ze over een overvloed…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Legal Privacy
Artikel |

Privacy, Data, and Effectiveness: The State of Digital Advertising in 2025

Digital advertising and measurement are evolving fast, driven by privacy centric measures. These driving forces consist of changing legislation, growing awareness for data ethics, privacy enhancing browsers and hardware, developments such as Google’s Privacy Sandbox and data clean room solutions. Also, there are ‘new kids…