Filters:
Sorteer op:
Lees meer
AVG
Cookies
Data delen buiten EU
Data-ethiek
Artikel
|
Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties
Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems en Meta Ierland. Buiten een platform om, openbaar gedeelde informatie levert niet automatisch grondslag op…
Lees meer
Cookies
Data-ethiek
Digital Analytics
Artikel
|
The Challenges and Opportunities of data collection in today’s Digital Era
Being able to track and collect the data you want from your website is no longer a given. The digital landscape has changed so much, not only on a technical level but also from a legal standpoint. The rules for digital marketing have become tighter…
Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Legal
Artikel
|
‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?
Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit te schakelen in de Chrome-browser.
Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Nieuws
|
AP legt een boete van 600.000 euro op voor niet-compliant cookiebanner
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete opgelegd omdat de organisatie tracking cookies op hun website gebruikte om bezoekers te volgen zonder toestemming of hun medeweten. Hierdoor verzamelde en gebruikte het bedrijf gevoelige persoonsgegevens van miljoenen websitebezoekers, wat in strijd is met de AVG.
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Cookies
Creative
Nieuws
|
De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Social Media
Artikel
|
Reclamevrije abonnementen op Facebook en Instagram: 4 juridische lessen voor paywalls
Recent oordeelde de Europese rechter dat toestemming vereist is voor gepersonaliseerde advertenties op Facebook en Instagram. Naar aanleiding daarvan kondigt Meta nu een advertentievrije variant van beide diensten aan. Vanaf november kunnen Europese gebruikers een betaald abonnement afsluiten om geen advertenties te zien. Maar mag…
Lees meer
Cookies
Digital Analytics
Search
Artikel
|
Harnessing First-Party Data: A Balance of Knowledge and Trust
Data has always been an invaluable asset, and this won’t change in the foreseeable future. On the contrary, due to the many developments in the online world, data is becoming even more indispensable. In today’s world, collecting data first-party is becoming an industry standard, which…
Lees meer
Cookies
Data, Decisions & Engagement
Digital Analytics
Experimentation & Optimisation
Members-only
Legal documentatie
|
Legal whitepaper: MarTech in een privacy-first wereld
Al enige tijd zien we in het marketinglandschap een verschuiving plaatsvinden naar een méér ‘privacy-first’ wereld. Deze verschuiving heeft grote impact en vereist als organisatie een aanpassing van je marketingstrategie en je MarTech-stack. Om organisaties hierbij te ondersteunen, publiceert DDMA vandaag het whitepaper: MarTech in…
Lees meer
AVG
Cookies
Digital Analytics
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
Conversions API: het privacyvriendelijke alternatief voor third-party cookies?
Het verdwijnen van third-party cookies, zoals de pixel, heeft grote invloed op het meten van social mediacampagnes en personaliseren van advertenties. Met Conversions API (CAPI) is er inmiddels een goed alternatief, dat bovendien voordelen biedt op het gebied van privacy. In dit artikel gaan we…
Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Nieuws
|
TCF-update: plan voor alternatieve cookiebanner IAB Europe goedgekeurd
Begin 2022 oordeelde de Belgische privacytoezichthouder (GBA) dat het Transparancy and Consent Framework (TCF) van IAB Europe in strijd is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het gevolg was een boete van 250.000 euro én de verplichting om met een plan te komen om de de…