Spring naar content

De zevenkoppige vakjury bestaat uit toonaangevende e-mailspecialisten en oud-winnaars: Marjolein Kleiberg (TUI Group), Saartje de Wit (Scape Digital), Marc Borgers (100%driven), Ruben Zanting-Božić (DPG Media), Martin Boschhuizen (Boschhuizen Marketingadvies), Lonieke Schepers (Wereld Natuur Fonds) en juryvoorzitter Frans Reichardt (De Klantenluisteraar). Bij de beoordeling van de inzendingen kijkt de jury naar creativiteit, effectiviteit, klantgerichtheid, gebruiksvriendelijkheid en integratie met andere kanalen en campagnes. De inschrijfperiode voor de Beste E-mail Campagne sluit op maandag 14 juni. Iemand aandragen voor de E-mail Professional van het Jaar kan op 3 juni voor het laatst.

Afgelopen jaar bleek uit de ingediende cases dat e-mail een cruciale rol speelt binnen de klantstrategie van organisaties. Met de effectieve Post Purchase-campagne liet Hans Anders andere genomineerden KARWEI en bol.com achter zich. Lonieke Schepers van Drukwerkdeal.nl (inmiddels werkzaam bij Wereld Natuur Fonds) werd mede door haar drive om relevant te zijn voor klanten verkozen tot E-mail Professional van het jaar.

DGP Media als opdrachtgever voor de Battle of the Agencies

De Battle of the Agencies staat ook dit jaar weer op het programma. In deze competitie strijden bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor opdrachtgever DPG Media. Bureaus kunnen per direct en uiterlijk op 14 juni een motivatie indienen om mee te doen. DPG Media beoordeelt de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname. Dit jaar krijgen uitverkoren bureaus de mogelijkheid een campagne van twee mails te verzenden. DPG Media maakt zelf ook een variant van de e-mailcampagne op, waarmee de scores van de inzendingen worden vergeleken. Vorig jaar viel 100%EMAIL in de prijzen met hun interactieve campagne voor GAMMA.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Making sense of messy data: How organisations can turn disconnected streams into real customer value with a CDP

Like many cultural venues and entertainment organisations, theatres, museums, and music halls often sit on a wealth of customer data – ticketing, website analytics, email engagement, surveys – but much…
Lees meer
E-mail |

Herziene Code E-mail goedgekeurd door Stichting Reclamecode

De herziene Code E-mail is officieel goedgekeurd door de Stichting Reclamecode (SRC). Dat betekent dat de veranderingen in de Code vanaf 15 augustus 2025 voor alle organisaties in Nederland gelden.
Lees meer
DDMA |

Winnaars DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

Tijdens de uitreiking van de EMAS Awards, onderdeel van de jaarlijkse DDMA Email Marketing Automation Summit, zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt. De EMAS Awards bekronen de meest innovatieve, effectieve en…