Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Legal
Telemarketing
Herziene Code Telemarketing in werking getreden
Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Telemarketing per 15 oktober 2024 in werking getreden. De herzieningen zijn gericht op het aanpakken van zorgen die door consumenten en de overheid zijn gesignaleerd. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland die…
Lees meer
Telemarketing
Nieuws
|
DDMA Telemarketing Benchmark 2024: Telemarketing blijft onverminderd effectief, consumenten beter geïnformeerd
Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat 1 op de 2 consumenten (49%) bereikt wordt via een outbound telemarketingcampagne, waarvan 1 op de 6 consumenten (16%) ingaat op een…
Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes
Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd. Consumenten zijn moeilijker te bereiken, en zijn daarnaast kritisch op het kanaal. Een effectieve en…
Lees meer
DDMA
Telemarketing
Nieuws
|
Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Telemarketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen…
Lees meer
ePrivacy Verordening
Privacy
Telemarketing
Artikel
|
Telemarketing alleen nog met toestemming consument
Op 4 juni heeft de Tweede Kamer een voorstel aangenomen dat telemarketing alleen nog toestaat met toestemming. Tijdens de behandeling van de Energiewet is namelijk een voorstel aangenomen dat het bellen op basis van een (ex-)klantrelatie verbiedt. In dit artikel bespreken we het voorstel en…
Lees meer
Fieldmarketing
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Nieuws
|
Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop
In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop aan de deur voortaan een verplichte bedenktermijn. Daarnaast is telemarketing enkel nog toegestaan met uitdrukkelijke…
Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Dit gaat er veranderen met de inwerkingtreding van de herziene Code Telemarketing
Vanaf 1 maart 2024 is de herziene Code Telemarketing daarmee voor leden van DDMA in werking getreden. De code wordt handhaafbaar zodra deze is goedgekeurd bij en door de Stichting Reclamecode. In dit artikel vatten we de belangrijkste veranderingen samen.
Lees meer
Legal
Telemarketing
Zelfreguleringscode
|
Reclamecode: Code Telemarketing
In de Reclamecode Telemarketing staan alle regels die de sector zichzelf oplegt. Deze regels zijn ondergebracht bij de Stichting Reclame Code en worden gehandhaafd door de Reclame Code Commissie. Deze code geldt voor alle organisaties die in Nederland aan telemarketing doen, ongeacht of ze lid…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Telemarketing
Artikel
|
Digital Humans: 11 insights over deze innovatieve vorm van klantcontact
Gepaard met alle ontwikkelingen rondom Generative AI zijn er ook ontwikkelingen op het gebied van Conversational AI. En dan in het bijzonder de komst van de meest geavanceerde vorm: Digital Humans, ook wel Avatars of Virtual Influencers genoemd. Om te kijken hoe de markt tegen…
Lees meer
AVG
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Members-only
Nieuws
|
ACM onderstreept belang van bewijslast voor verifieerbare opt-in bij telemarketing
Telemarketeers moeten kunnen bewijzen dat ze toestemming hebben verkregen van degene die ze met een commercieel, ideëel of charitatief aanbod benaderen. In een recent gesprek met DDMA benadrukt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) dat ze een hoge standaard hanteren voor het bewijs van geldige…