Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Social Media
Members-only
Onderzoek
|
DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversions are back, platform mix expands
The DDMA Social Advertising Benchmark 2025 shows that Dutch advertisers are increasingly focusing on conversions and a broader platform mix. Reddit continues to grow steadily, and TikTok gains market share at the expense of Meta—although the pace and dynamics vary greatly by industry. LinkedIn has…
Lees meer
DDMA
Social Media
Members-only
Onderzoek
|
DDMA Social Advertising Benchmark 2025: conversie maakt comeback, platformmix verbreed
De DDMA Social Advertising Benchmark 2025 laat zien dat Nederlandse adverteerders steeds meer inzetten op conversie en een bredere platformmix. Reddit groeit gestaag door en TikTok wint marktaandeel ten koste van Meta, al verschilt het tempo en de dynamiek sterk per industrie. LinkedIn is duurder…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?
Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de organisatie op de rem trapt? En hoe veranker je ethiek in AI, zonder er een…
Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Social Media
Artikel
|
Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing
Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid en professionalisering in een markt die snel groeit, maar nog steeds worstelt met uiteenlopende standaarden…
Lees meer
Creative
DDMA
Vacature
|
Vacature: lid Commissie Creative (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam in de creatieve hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Creative de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen…
Lees meer
DDMA
Experimentation & Optimisation
Vacature
|
Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)
Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation dé kans om je expertise te delen, samen te werken…
Lees meer
DDMA
Search
Vacature
|
Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)
Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…
Lees meer
DDMA
Post
Vacature
|
Vacature: Lid DDMA Commissie Post (op vrijwilligersbasis)
Ben jij expert op het gebied van post of direct mail en wil je actief bijdragen aan de toekomst van dit krachtige kanaal? Sluit je dan aan bij de DDMA Commissie Post. Samen met andere specialisten geef je richting aan de ontwikkeling van post als…
Lees meer
DDMA
E-mail
Vacature: Lid DDMA Commissie E-mail (op vrijwilligersbasis)
Ben jij expert op het gebied van e-mailmarketing en wil je samen met andere professionals het vakgebied verder brengen? Dan is de DDMA Commissie E-mail dé plek voor jou om kennis te delen, trends te signaleren en impact te maken.
Lees meer
DDMA
E-mail
Artikel
|
Drukte in de inbox: 7 lessen voor piekmomenten in e-mailmarketing
De feestdagen staan voor de deur en de inbox trilt alweer van activiteit. Retailers bereiden zich voor op Black Friday, Cyber Monday en kerst. Voor marketeers betekent dat: hogere verzendvolumes en stijgende concurrentie. Hoe val je als emailmarketeer nu nog op in de mailboxes?